Vervlogen tijden.   46 comments

Graag wil ik je even meenemen  terug in de tijd,
met een aantal nostalgische beelden.

Vervlogen tijden (1)

 

Vervlogen tijden (2)

 

Vervlogen tijden (3)

 

Vervlogen tijden (4)

 

Vervlogen tijden (5)

 

Vervlogen tijden (6)

Posted 20 januari 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

46 responses to “Vervlogen tijden.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Geweldige mooie serie Edje, maar ik ben toch wel blij dat we in het “nu” leven.
    Ik moest mijn moeder altijd helpen met wringen van de was en ohw hoe fijn nu…. gooi het in de wasmachine!
    Maar…… deze serie is wel echt super om te zien. Heerlijk nostalgisch πŸ˜€
    Lieve groetjes, Helma

  2. Een mooi tijdbeeld heb je hier neergezet….

  3. Heel mooi. Alsof het glasplaten zijn.

  4. Wat mooi gekaderd !!

  5. Mooi stukje nostalgie, Edward! πŸ˜€

  6. Heerlijk, die nostalgie! Soms verlang ik er naar om er even een kijkje te nemen. Mensen zeggen wel dat vroeger alles beter was, maar mensen moesten harder en langer werken en armoede was vrij algemeen. Dus verlang ik na het kijkje vast weer terug naar het heden.
    Mooi met de “oude” lijsten. Prachtig geschoten weer, Edje (-:
    Lieve groet.

  7. What a lovley bunch of nostalgic photos Edward. Beautiful done.

  8. Super photos
    I greet you and wish you a nice weekend.

  9. Prachtig Edward kan me in sommige
    dingen nog vinden.

  10. daar kan ik me wel heel vinden in die nostalgie , heel mooi
    Doet me denken aan het openluchtmuseum in Bokrijk alleen het water hoort daar niet thuis

  11. Great vintage shots.

  12. Hoi
    Denk dat het komt door de link naar de miss pps…
    Maar is gecontroleerd dus moet goed zijn.
    Fijn weekend

  13. In de omgeving van Alphen aan den Rijn zie je nog tamelijk veel van die kades zoals op de onderste foto. De onderbroek op de waslijn is volgens mij geheel verdwenen. Toch heb ik nog wel herinneringen aan bepaalde plaatjes. Elke zomer ging ik een paar weken naar het platteland waar familie woonde en daar heb ik van alles gezien dat nu niet meer bestaat. Een aantal van jouw foto’s waren zeer herkenbaar!

  14. prachtig Edward… en weet je wat mij hierbij extra raakt?

    Dit is uit een tijd voor mijn tijd…. en toch zie ik deze ‘items’ best vaak voorbij komen omdat de provincie waarin ik woon nog veel oude woonkernen bevat en men dit soort dingen tentoonspreidend koestert… Vind ik zo mooi en ontroerend altijd.

  15. Mooie omzetting naar z/w benadrukt het oude!
    In Enkhuizen is ook een buitenmuseum, daar vind je ook deze dingen. Ook leuk om daar te fliepsen Edward!
    Fijn weekend, grtjs

  16. Prachtige serie, Edward. Heb je er een aantal in het openluchtmuseum in Arnhem gefotografeerd?

  17. Hallo Edward,
    gedanklich verherrlichen wir irgendwie die “guten, alten Zeiten”…Aber wenn man genau hinschaut sieht man doch sehr deutlich, was sie den Menschen abverlangt haben…
    Alles Liebe
    Heidi

  18. Het zou maar zo openluchtmuseum Enkhuizen kunnen zijn Edward. Mooie beelden die zich prima lenen voor een verouderingsbewerking

  19. pure nostalgie vooral aan de melkbussen heb ik goede herinneringen doet mij denken aan de vakanties op de boerderij

  20. schitterende serie edward, ik denk dat jij erg zou genieten in bokrijk in belgie

  21. Wat mooi. Die melkbussen ook, heerlijk! Prachtige beelden.

  22. allemaal herkenbaar!

  23. I love nostalgia and vintage, Edward, and I absolutely love this series of photos!!! πŸ™‚

  24. prachtige nostalgische beelden om te bewaren .

  25. Herkenbare beelden Edward.
    Vooral de was zie ik nog voor me πŸ™‚

  26. Mooi gedaan, het is net of ik een expositie van oude foto’s zit te bekijken!

  27. heel knappe bewerkingen Edward..

    en ik herinner het me allemaal…

    en dat zegt wat over mijn leeftijd

    prettige dag

  28. Velen zullen met weemoed terugdenken aan die voorwerpen maar de tijd vliegt en dingen veranderen steeds vlugger.Dit is nostalgie uit de bovenste schuif maar we moeten toegeven alles is wel gemakkelijker geworden

  29. Prachtig Edward wat lijkt dat lang geleden en toch ook weer niet. We hebben het nu een stuk makkelijker dat is zeker maar herinneringen zoals deze zijn wel heel kostbaar !

  30. Heel mooi in zwart/wit !

  31. Zo een melkbus komt na veel omzwervingen weer huiswaarts πŸ˜‰
    We hadden die als paraplubak (mooi schoon geschuurd) na bij de dochters geweest te zijn is die nu afgedankt…zal eens verzinnen wat we er nu mee gaan doen πŸ™‚
    Leuke serie vooral die wringer en melkbussen
    Groetjes

  32. Waar is de tijd ? Edwad Geweldige terugblik ! Groetjes

  33. Schitterend Edward, vooral die bovenste twee. Toen ik die was zag hangen werd ik teruggeworpen in de tijd van wasketel stoken, wasbord en een mangel.
    Groetje

  34. Enkhuizen ? hoe dan ook, heel mooi tijdsbeeld 😊

  35. Prachtig om te zien broertje, en dan te bedenken dat we dat allemaal hebben meegemaakt, alles was vroeger toch niet echt beter πŸ˜‰ Wel socialer, daar zijn we op achteruit gegaan, maar wassen toen met bolletjes blauw en stijfsel hoeft gelukkig niet meer, met melkbussen sjouwen ook niet, water putten en het water heet maken op een petroleumstel is ook ver verleden tijd. We vergeten het allemaal wel eens, maar door jouw foto’s komen er weer veel herinneringen terug. Een heel dikke kus van je zus Ann.

  36. Weet je toevallig de naam van het schip op foto 3? Zeer benieuwd naar.

  37. Heerlijk die oude plaatjes, ik ben er dol op.
    Binnenkort gaan we een keer naar het “twintigste eeuw museum”.. lijkt me zo leuk! Ik houd ervan!

  38. Gaaf. Mooi. Die melk-dingen waren er nog in mijn jeugd hoor πŸ™‚ Ik ben dan ook bijna 50!

  39. wat heb je dat mooi in beeld gebracht Edward we zijn weer even terug in de tijd

  40. Tof hΓ© !
    Lie(f)s.

  41. We worden oud…we kunnen de beelden nog herinneren….ik heb nog pijn in mijn armen van die mangel…moest altijd draaien…

  42. Prachtig zeil schip.

  43. De tijd mooi ingeblikt;

  44. Wat een nostalgie, moeten wij zuinig op zijn. Met trots kan jij zeggen ‘Ik heb de plaatjes nog’.

Geef een reactie

