Scheepsschroef   42 comments

Op 4 augustus 2008, werd de SS Rotterdam via de Nieuwe Waterweg, naar Rotterdam gesleept.

Scheepsschroef (0)

Het schip kreeg aan het Derde Katendrechtse Hoofd, een permanente ligplaats,
en doet nu dienst als hotel-café-restaurant.

Scheepsschroef (1)

Vlak bij haar ankerplaats, ligt op een rotonde een enorme scheepsschroef.
Deze zal denk ik niet van de SS Rotterdam zijn, maar zéker niet van een motorbootje.

Scheepsschroef (2)

Posted 22 januari 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

42 responses to “Scheepsschroef

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat heb je weer knappe foto’s gemaakt Edward.Spijtig dat ik het niet vroeger wist want dan had ik er wel eens een kijkje gaan nemen toen ik verleden jaar in Rotterdam was.Wat een enorme scheepsschroef.

  2. Tis weer eens wat anders zo’n groot schip als restaurant.
    Wanneer gaan we daar eten Edward???
    Die grote scheepschroef heb je echt heel leuk en vanuit een mooi standpunt gefotografeerd 😀
    Lieve groetjes, Helma

  3. In Rotterdam is alles zóóóó groot, haven, schip, scheepsschroef, echt alles. Mooi!

  4. Rotterdam hat einen sehr beeindruckenden Hafen. dieses Hotelschiff würde ich gerne einmal von Innen sehen…
    Liebe Grüße
    Heidi

  5. Die SS past maar net op de foto 😄

  6. en zo krijgt het nog een tweede leven

  7. Hallo Edward .Daar heb ik al een week gelogeerd heel erg mooi.
    Dat was in 2008

  8. Ja, wij zijn toen ook nog wezen kijken 🙂
    En ook eens (jaren later) overnacht….als verrassing !!
    Mooie foto`s van de omgeving en de scheepsschroef lijkt wel een walvisvin ;-0

  9. Een tripje? Mooi!

  10. Dat is nu een schroefje naar mijn hart Edward Heel mooi Grts

  11. Heel erg mooi om te zien Edward! De schroef is een pronkstukje!

  12. Groot hè… 🙂
    Mooie reeks laat je hier weer zien, Edward!
    Groetjesss van Anna 😀

  13. wauw wat een ding edward, ik dacht het is een kunstwerk, een staart van de walvis, en de vis zelf duikt onder
    zo ziet het er toch ook een beetje uit hé 🙂
    fantastisch wat een ding

  14. Zoals steeds vind ik hier sublieme foto’s!

  15. Mooie foto’s Edward! Afgedankt als cruiseschip doet hij toch nog mooi dienst!

  16. Wunderbare Fotos! LG von Jule und ihren Dosenöffnern 😀

  17. Prachtig om het verhaal erbij te lezen. Mooie standpunten ook die je hebt gekozen.

  18. het ik het schip voor enkele jaren bezocht Edward.

    de foto’s van de schroef stelen hier wel de show

    prettige avond

  19. Binnenkort ga ik met Roos lunchen in de SS Rotterdam. Gewoon, omdat het kan (-: Hotel NY staat ook nog op ons lunchlijstje, maar dat doen we pas als het beter weer is en we op het terras kunnen zitten.
    Wat een joekel van een scheepsschroef. Even dacht ik dat het een walvisstaart was. Soms maakt mijn hoofd rare kronkels…
    Heel mooie foto’s. Ik krijg direct zin in de lunch!
    Lieve groet ♥

  20. Prachtige foto’s van deze mooie zeereuzen Edward
    Wat een joekel van een schroef !!

  21. En, tegenwoordig kun je heerlijk eten op de SS Rotterdam, Combineer dat met een rondtoer door het schip dat prachtig is opgeknapt. (even reclame maken voor een plaats waar ik graag kom.)

  22. Wonderful series, Edward!

  23. Het is best de moeite waard er eens een weekendje te gaan verdwalen in dat schip.
    Jammer dat de schroef niet kan vertellen Edward., of misschien is het beter niet.
    Groetje

  24. Bedrieglijk mooi perspectief die laatste foto Edward

  25. De woonbouwvereniging “de Woonbron” waar ik mijn huis van huur heeft destijds de Rotterdam SS gekocht voor 250 miljoen euro. Toen bleek dat het schip van boven tot onder vol zat met asbest konden zij het aan niemand kwijt. Tenslotte konden zij het verkopen voor het enorme bedrag van één (lees dit goed) euro!!!!.

  26. Prachtige serie foto’s Edward.
    Groetjes Irma

  27. ik ga voor de laatste foto, die laat mooi de vorm van een schroef zien

  28. Prachtig in perspectief geplaatst, Edward 😊

  29. Heel mooie foto’s broertje, de scheepsschroef is gigantisch en tegenwoordig is dit moderne kunst, alleen heeft deze schroef niet zoveel gekost, ze hadden hem al. De foto van het schip met schroef is ook prachtig genomen, en het schip zelf natuurlijk, leuk voor een hotelletje, café/restaurant, het is wel even zoeken waar je hotelkamer is. Weer prachtig gespot, een heel dikke kus van je zus Ann.

  30. Mooi zoals jij die schroef en het schip bij elkaar brengt in één foto!

  31. die schroef op de rotonde,als die eens kon vertellen wat ze beleefd heeft.

  32. Prachtig, Edward, ik zie in de onderste foto, een vogel….

  33. Ha de schroef nog mooier dan de rest…
    Groetjes

  34. Wie zal het zeggen van wie deze schroef is….google weet het in ieder geval niet… 🙂 🙂 🙂

  35. Ja gaaf ik keek vanaf de Euromast moet haar eens bezoeken

  36. Da’s een uitstapje waard !
    Lie(f)s.

Geef een reactie

