Kraanschip   35 comments

De Saipem 3000 is een “crane ship” gebouwd in 1984, en vaart onder de vlag van de Bahama’s.

Het “scheepje” is 162 meter lang, en 38 meter breed.
Haar bruto gewicht is 20.639 ton.
De diepgang is 10,7 meter.

Kraanschip

Posted 26 januari 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

35 responses to “Kraanschip

Subscribe to comments with RSS.

  1. Enorme bakbeesten zijn dat ! Naar zo’n imposante gevaartes kan ik ook urenlang kijken…

  2. Onvoorstelbaar dat zo’n ding blijft drijven en ook nog vooruit komt (-: Echt een kanjer van een foto. Zowel letterlijk als figuurlijk!
    Lieve groet.

  3. Bij ons lag er in de Lek een aangemeerd toevallig een kraanschip, helemaal versierd met vlaggen. Een bruidspaar, (de man werkte op dat schip) ging er mee naar de trouwlocatie.

  4. Jemig…. scheepje noemt ie dat!!!
    Werkelijk een ‘bak’ van een schip zeg!
    Mooi vereeuwigd.
    Lieve groetjes, Helma

  5. daar staat nogal wat op zég!

  6. Zit ik de hele dag met het liedje: ‘Schuitje varen, theetje drinken’ in mijn hoofd. Lekker dan! Nee ik zie mezelf niet zo gauw met dit ‘schuitje’ zitten.
    Wat een knoeper. Ik wens je fijn weekend Edward. 😀

  7. 2 Reuzen in één foto…waauw

  8. Wat een kolos Edward Je had inderdaad een vertikale foto kunnen nemen maar dan hadden we alleen de kraan gehad en nu het hele schip dat me dan toch interessanter lijkt want kranen staan er genoeg aan wal in een haven..Je had meteen 2 foto’s kunnen maken maar ook dat is niet altijd mogelijk.Kan je niet ver genoeg achteruit komt de kraan er niet helmaal volledig op de fotio.Ik geniet voor 100 % van deze reus.

  9. Wat een enorm ding

  10. Dit is wel een hele grote! Mooi!

  11. oef wat een reus edward,
    daar zijn wij dwergjes bij hé

  12. Hij is echt groot, Edward!
    Mooie foto…
    Groetjes van Anna

  13. Een ontzagwekkende tilhulp Edward. Wat de foto betreft vindt ik het vreemd dat je van de 3×2 verhouding bent afgeweken. De hele kraan krijg je er waarschijnlijk niet op maar het was wel mooi geweest als je boven meer ruimte zou hebben

  14. Wow, Edward!!!

  15. een mastodont Edward..

    op de Nieuwe Waterweg ?

    groeten

  16. Excellent

  17. Is zo geweldig groot!

  18. wat een mastodont of hoe schrijf je dat

  19. Wat een kanjer Edward

  20. Als ik dergelijk schepen zie liggen kan ik nooit het formaat inschatten maar als het joekel op ons pleintje zou liggen ( waar het niet in past ) dan besef je pas hoe groot zoiets is.

  21. Je weet Edward ik ben een kritisch iemand, hier in Rotterdam zeggen we gewoon een zeikerd, maar ik vind het jammer dat niet de gehele kraan op de foto staat eventueel te verwezenlijken door de foto verticaal te nemen.

  22. De laatste keer dat ik in Denemarken was, lag er ook een aan de kade. Als je er dan langs staat dan merk je pas hoe groot hij is.

  23. Een wirwar van metaal, kronkel, kronkel

  24. Knap dat ze zoiets kunnen maken. Indrukwekkend groot Edward

  25. Een heel mooie foto van dit enorme schip broer, dat is nog eens wat anders dan een roeiboot. Een heel dikke kus van je zus Ann.

  26. Wat een kolos, ongelooflijk dat zoiets blijft drijven 😉

  27. Schönes Foto ich wünsche dir einen schönen Tag lieber Gruß Gislinde

  28. Heel imposant, Edward, wat een gevaarte 😊

  29. Prachtig aan het water is altijd wel iets bijzonders te zien rond de havens bedrijvigheid bij de sloten en plassen dieren en vogels wat hebben we toch een mooi land Edward!

  30. Mooi “scheepje” Edward Ziet er stevig uit he Groetjes

Geef een reactie

