Aapjes kijken   30 comments

Het Pinchéaapje, ook wel dwerg, lisztaap of katoentamarin genoemd,
komt oorspronkelijk voor in de vochtige tropische, en loofbossen van Noord-Colombia.

Aapjes kijken (1)

Het leefgebied van de Franjeapen of colobusapen, is een vrij groot aantal gebieden in Afrika.
De naam colobus komt van het Griekse "kolobos", wat "stompje" betekent,
en slaat op het zo goed als ontbreken van de duimen.

Aapjes kijken (4)

De Gorilla, is een geslacht van Afrikaanse mensapen.
De mannetjes kunnen 1,65 m – 1,90 m groot worden, en tussen de 140 en 210 kg wegen.

Aapjes kijken (2)

Deze aap vond het tijd worden om eindelijk de kerstboom weg te doen, maar het was nu wél erg kaal in zijn verblijf.

Aapjes kijken (3)

Posted 13 februari 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

30 responses to “Aapjes kijken

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik kan niet zeggen dat apen mijn favoriete dieren zijn, maar ik ben wel een dierenvriend! Ik vind de foto’s prachtig! Vooral de aap in zwart-wit en de gorilla zijn heel mooi in beeld gebracht. Maar de eerste vind ik de leukste. De laatste durft zich niet laten zien dat is jammer. Ik heb in Sri Lanka slechts één aap gezien en dat was dan nog op verre afstand in een hoge boom. Ik kon er helaas geen foto van nemen. Ik heb dan maar mijn man getrokken 😀 (lol)
    Groetjes, Heidi

  2. s c h i t t e r e n d Edward, die Gorilla is mijn favoriet hoor…. na de oerang oetan mijn 2e favo-aap.

  3. Hele mooie apen serie, Edward!
    Lieve geniet-groetjes Anna 😀

  4. Werkelijk een aantal zeer fraaie palten van aapjes Ed.
    Mooie kleuren ook en je selfie (foto 3) is echt prachtig 😀
    Ik heb even heerlijk zitten genieten van deze mooie diertjes.
    Liefs, Helma

  5. Knappe dierenfotografie, die gorilla is echt een indrukwekkend dier, amai ni !

  6. Zouden aapjes ook aan Valentijn doen?
    Groetjes en geniet je dag

  7. Een bijzonder mooie kijk op de aapjes heb je ons gegund, Edward 😊

  8. Mooie dieren de laatste lijkt zn vingers naar je op te steken

  9. Knappe foto’s Edward en een dagje aapjes kijken is in deze periode van koude ,nooit een slechte keuze

  10. Mooie foto’s Edwatd. De boevenste vind ik de mooiste vooral die blik in de ogen.

  11. prachtig edward,
    wat een snoeten kunnen ze trekken hé, heel erg mooi, de gorilla’s en chimpansees die vind ik het allermooist 🙂

  12. Really beautiful, Edward!

  13. Wow, klasse Fotos von den Affen!

  14. Prachtig die gezichtsuitdrukkingen.

  15. Mooi, die apen. Ik houd wel van aapjes kijken. Het zijn net mensen.

  16. aapjes kijken is altijd leuk, en het eerste aapje is heel speciaal.
    Ik begin er stilletjes weer aan, eventjes een blogpauze genomen

  17. altijd weer confronterend die menselijkheid van de aap 🙂 Prachtige platen Edward

  18. De zwarte vind ik mooi,prachtige foto’s !

  19. Prachtig Edward hele mooie serie van onze verre voorvaderen !

  20. Ohhh wat een schitterende foto’s van onze familie broertje, twee keer gekeken en ik heb er nog niet genoeg van, een heel dikke kus van je zus Ann.

  21. prachtige reeks Edward..

    de nummers 2 en 3 zijn toppers

    knap werk

    groeten

  22. Prachtige serie over mijn lievelingsdieren…ze doen zo lekker gek en daar hou ik wel van. Maar qua foto ga ik voor de onderste haha wie doet me wat.
    Groetjes

  23. Foto 2 is SCHITTEREND
    Andere 3 foto`s natuurlijk ook, maar 2 ….waaauw

  24. foto2 met stip, een prachtige zwartwit

  25. Wat een schitterende serie! Die Franjeaap is prachtig.

  26. Mooi Edward knappe koppen die zwart/wit is zeker !! de moeite he Groetjes

  27. Heel mooi en interessant je foto’s met uitleg wat jammer dat het nog maar zo weinig zijn.

  28. Wat heb je mooie apenkoppen vastgelegd. Ik sta elke keer weer verbaasd van jouw fotografische ‘apenstreken’.

  29. Het ene portret is al mooier dan het andere…
    Lie(f)s.

  30. De eerste aap is heel apart om te zien. Mooie apen foto’s heb je gemaakt.Gorilla wegen zeker heel zwaar. Het is machtig om te zien. Kerstboom bij chimpansee? Ik dacht giftig waren? Ik heb je foto’s genoten. Groetjes,

Geef een reactie

