Hoekse Lijn   42 comments

Op vrijdag 31 maart a.s.  zal de NS (Nederlandse Spoorwegen) na 125 jaar, voor het laatst rijden op de  Hoekse Lijn.
Het vervoer tussen Rotterdam en Hoek van Holland, zal medio september van dit jaar,
door de RET ( Rotterdamse Elektrische Tram ) met een metrolijn worden gedaan.

Afgelopen zondag, werden er afscheidsritten gereden met historisch materieel,
liefhebbers en genodigden, konden zo’n rit meemaken.

De sprinter SGM ( Stads Gewestelijk Materieel ) van eind jaren ‘70, die de laatste decennia op het traject heeft gereden.

Sprinter (1)

Dááááág sprinter!

Sprinter (2)

Het historisch materieel dat de afscheidsritten maakte…

Mat (materieel ) ‘64 Apekop eind jaren ‘70

Apekop

Mat ‘54 Hondekop 1960

Hondekop (1)

Hondekop (3)

Hondekop (2)

Mat ‘46 Muizenneus 1948

Muizenneus (1)

Muizenneus (2)

Muizenneus (3)

Posted 27 maart 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

42 responses to “Hoekse Lijn

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pingback: Hoekse metrolijn | Welkom op de fotosite van Edward McDunn

  2. Mooie foto’s, maar ik vind het wel erg jammer dat die hoekselijn er zo lang uit ligt………. zal van de zomer niet zo eens op de trein naar het strand stappen, en ik ben bang meer met mij.

  3. Prachtige fotoreeks!!!

  4. Prachtig foto’s van die oude treinen ,herinnering aan vroeger toen ik nog geen auto had,heel mooi in beeld gebracht Edward.

    monika maessen
  5. Oh……dat nieuws had ik nog niet gehoord 😦
    In begin jaren 70 zat ik elke dag in de trein van Maassluis/Schiedam (eerste baan)
    Eerste pont en eerste trein ….dat idee had ik altijd !!!
    Leuk om bij jou alles weer voorbij te zien rijden 🙂

  6. Hahaha… Dit is typisch Nederland met die benamingen, maar de beste vergelijking is toch die apekop 😀 Een stukje geschiedenis en nostalgie ter gelijker tijd knap in beeld gebracht!
    Lieve groetjes, Heidi

  7. Gaaf Edward!!
    Prachtig gefotografeerd…
    Geniet groetjesssss

  8. Weer een trein minder over het spoor maar wel een museumstuk meer.
    Hele mooie foto’s Ed en vooral die groen vind ik prachtig om te zien.
    Mooie scherpe platen ook trouwens!
    Lieve groetjes, Helma

  9. Dus dat worden dan museumstukken

  10. Prachtig die treinen had hier over gelezen maar de verkoop van kaartjes stond me niet zo aan.

  11. Leuk, vrijdag 31 maart maak ik mijn laatste rit met dit lijntje

  12. Prachtig dat men er een wat feestelijk afscheid van maakt..nostalgische beelden en wat een knap fotowerk toon je ons hier

  13. Fantastic post and beautiful photos, Edward!!! I love vintage, and I also love seeing transportation and store fronts in different parts of the world. Thank you so much for sharing!

  14. Mooi dat deze rit met oud materieel gemaakt werd. Vooral voor een fotograaf👍🏻

  15. prachtig om te zien Edward. fijn dat jij erbij was 🙂

  16. Leuk Edward. Je hebt er een fantastische feestelijke reportage neergezet.
    Groet

  17. Prachtig dit evenement. Dat mag je als fotograaf dus niet missen. Ik vindt vooral foto 5 errug mooi want in deze uitsnede/compositie krijgt de foto een artistiek tintje

  18. een interessante terugkijk Edward..

    wel een paar vreemde namen

    prettige avond

  19. De muizenneus is ook een mooie, hele mooie serie heb je er weer opgezet. Ik hoefde vroeger de wekker niet te zetten werd er wakker van ,we woonden er tegen over maar nu heb ik het over het rangeren de kleine sik kwam altijd voorbij . Dit is nostalgie

  20. pure nostalgie, heerlijk

  21. wahw ! Mooi log, Edward !
    Lie(f)s.

  22. Een waardig afscheid, wel jammer

  23. Wat heb je een prachtige serie foto’s gemaakt van de mooie oude treinen broertje, de Muizenneus vind ik het mooist, alweer verleden tijd, maar gelukkig heb jij nu de foto’s nog. Er blijft jammer genoeg weinig over van die tijd, en of het beter is, ik denk het niet.

  24. Eigenlijk herinner ik me alleen die gele trein (komt vast door die treinkaping die vaak in de herhaling is geweest)! Mooie historische reeks Edward!

  25. Prachtig gezicht al die oude treinen!

  26. Prachtig vast gelegd Edward een stukje geschiedenis bewaard voor het nageslacht ! Echt super !!

  27. Dat heb je toch mooi vast kunnen leggen en de serie is super om te zien.
    Wat een namen hebben de treinen 😉
    Groetjes en geniet het mooie lenteweertje

  28. Ben het met Michel Jansen fotografie eens….en mooie documentaire in beeld. heb vroeger 15 jaar langs het spoor gewoond, dus een herinnering aan vroeger voor mij zeker. Prachtig gedaan Edward.

  29. Prachtig!

    Vrolijke voorjaarsgroet,

  30. Wünsche dir eine schöne sonnige Woche Lieber Gruß Gislinde

  31. Mooie geschiedenisfoto’s Edward Iets om te koesteren ! Grts

  32. Prachtige foto’s van een binnenkort mooi stukje geschiedenis Edward!

  33. Schitterende foto’s… vooral die oude modellen zijn prachtige.

  34. haha die dierennamen !En ze lijken ook nog.

  35. De geschiedenis van de Nederlandse Spoorwegen komt voorbij. Dit is geen fotoshoot maar een documentaire in beeld. Prachtig weergeven Edward.

  36. leuke geschiedenisles

  37. woW……superrrrr Edward ! Schitterende foto’s. vooral die “Hondekop” prachtige trein en mooie nostalgie.

Geef een reactie

