De visvangst Maassluis.   30 comments

Aan de Haringkade/Marnixkade in Maassluis,
staat langs de havenkom het kunstwerk “De visvangst”  
van Nic Jonk, ( Schermerhorn 1928 – Alkmaar 1994)
Het beeld dateert uit 1965.

De visvangst (1)

De locatie is het meest gefotografeerde stukje van Maassluis,
een plek om even uit te rusten, en te genieten tijdens een wandeling.

De visvangst (2)

Posted 3 mei 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

30 responses to “De visvangst Maassluis.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie serie foto’s heb je gemaakt. Kunstbeeld ziet prachtig uit op achtergrond. Twee oudjes genieten van uitzicht.

  2. Mooie opnames, Edward!
    Mooi beeld en uitzicht…
    Groetjes Anna 😄

  3. Gelukkig dat je zegt wat het kunstwerk uitbeeld, ik zou het er niet ingezien hebben 😀 Maar het is daar wel een mooi idyllisch plekje om even te genieten en weg te dromen… 🙂
    Lieve groetjes, Heidi

  4. Je 2-de foto geeft een prachtige blik op Maassluis

  5. Een mooi stukje Nederland .
    Ik hou van die mooie geveltjes en huizen zo aan het water.
    Een mooi stille rustplek aan het water bij dit schitterend beeld .

  6. Dat is tenminste een kunstwerk waar ik wat mee kan, mooie foto’s, mooi plekje inderdaad.

  7. De tweede foto is echt een heel mooi plaatje Edward.
    Heerlijk om daar rustig te zitten.

  8. vooral de tweede foto vind ik heel mooi

  9. Prachtig om daar aan de waterkant te zitten genietend van de mooie kleurige geveltjes aan de overkant.

  10. Dat is ook geen wonder met deze gevels aan de overkant. Als een schilderij van Anton Pieck

  11. Die eerste foto doet wat gewoontjes aan. Nee,nee, ik misken jouw fotografeertalent niet, maar als je ‘m vergelijkt met de tweede foto. Dan zie je, voel je, ruik je dat dat het mooiste plekje van Maassluis is!
    Weer knap geschoten, Edje ♥

  12. Heerlijk zo aan de waterkant zitten rusten met gratis mooi uitzicht Edward. Mooi weergegeven stukje Maassluis.
    Groetje, Ria

  13. Is natuurlijk ook wel een heerlijk plekje om je boterhammetje op te eten hé edward 🙂
    leuke foto’s

  14. Dat is een plaats om nooit meer weg te gaan Edward ! Grts

  15. De kunst veilig achter de rug, vangt mijn blik een rij met huizen. Echter water staat er tussen.

  16. Prachtige foto.s van een heel mooi beeld en van een vredig Maassluis Edward. Een schilderijtje!

  17. Toffe plek !
    Lie(f)s.

  18. De vangst valt me wat tegen….maar die geveltjes zien er veel belovend uit voor wat fotowerk…..mooi plekje daar.

  19. I really love your second photo!!!

  20. Een prachtige plek met die geveltjes aan de overkant. Het beeld is wel fotogeniek maar ik vind het maar ‘moeilijk’ ik herken er niet heel veel in.

  21. Heel mooie foto’s broer, een heerlijk plekje om uit te rusten of een praatje te maken met dat mooie uitzicht en het beeld vind ik ook mooi, beter dan een ijzeren paal wat dan kunst moet voorstellen 😉 Een dikke kus van je zus Ann.

  22. Bekende plek en zo lekker Hollands.

  23. Ik heb zo’n zin in een uitje bij het bekijken van jouw foto’s…

  24. kan me heel goed voorstellen dat het daar vaak ‘klikt’.. en ik zie dit ook veel liever (moet ik eerlijk bekennen) dan die sarcofagen al heeft dat natuurlij niets te maken met de pracht van jouw foto’s 😉

  25. Mooi, met die geveltjes!

  26. Twee schitterende foto’s

  27. Niks mis met aan de waterkant even rust nemen…zelfs met bankje 😉
    Leuke foto’s

  28. Leuk stadje zo te zien

  29. een prachtig uitzicht in de tweede foto Edward..

    de sculptuur zelf spreekt me minder aan

    prettige dag

  30. rustig aan het water,dat kunstwerk spreekt mij niet aan.

Geef een reactie

