Pim Fortuyn   28 comments

Vandaag is het 15 jaar geleden, dat Pim Fortuyn op 6 mei 2002,
op het Mediapark in Hilversum werd vermoord.
Er ging een schok door Nederland.

Pim Fortuyn (1)

Hij had best wel goede ideeën, en wilde vanuit het Catshuis gaan regeren,
het mocht niet zo zijn Pim.

Pim Fortuyn (2)

 

Posted 6 mei 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

28 responses to “Pim Fortuyn

Subscribe to comments with RSS.

  1. Niet te geloven dat het alweer zo lang geleden is. Mooi bureau had hij trouwens.

  2. Ik ben niet zo politiek aangelegd, maar de naam Pim Fortuyn kende iedereen! Dat het al 15 jaar geleden is dat hij vermoord werd, My God wat gaat de tijd toch snel! Wat zijn ideeën ook waren en je hebt altijd voor- en tegenstanders, maar zoiets om in koelen bloede vermoord te worden, dat verdient niemand! Hij had daar wel een kleurrijke omgeving met al die boeken en dat heb je mooi vastgelegd, Edward!
    Lieve groetjes, Heidi

    • Bedankt Edward om me uit je spambox te bevrijden, dat is een opluchting 🙂 Ik was ook in de spambox terecht gekomen van Marylou en wellicht zal dat bij nog andere bloggers het geval zijn. Volgens mijn man kom ik in de spambox terecht omdat ik teveel of te vaak reageer. Ik zou dus minder vaak mogen reageren op blogs en ik ben nu al een hele reeks blogs achterop geraakt 😦 Ik wens je nog een fijne avond en goede nacht.
      Lieve groetjes, Heidi

  3. Ja, 15 jaar geleden alweer. Wat gaat de tijd dan ook snel hé!!!
    Ik mocht hem wel en zijn ideeën stonden mij ook wel aan.
    Heel jammer dat dit zo moest aflopen 😦 Leuk dat je hem op deze manier herdenkt 😀
    Liefs, Helma

  4. Ja, waar blijft de tijd, wij hoorden het vreselijke nieuws ergens in Egypte…..gek hè dat je dat nog precies weet
    Mooie werkplek trouwens

  5. Pim had twee King Charles cavaliers en ik had er toen eentje en haar naam was misty.
    Denk ik aan misty zie ik ook Pim.

  6. Die schok was er zeker en terecht! Ik was niet zo’n fan maar had wel respect voor zijn doen en laten. Zijn gedachten waren beslist niet verkeerd maar werden en worden door veel zogenaamde volgelingen misbruikt om dat gat te vullen. Geweldige foto’s.

  7. 15 jaar geleden..

    waar is de tijd, vraag ik me af

    mooie hommage aan een man die door geweld om het leven kwam

    prettige zondag

  8. Mis hem nog steeds.

  9. ja ik hoorde het op de radio, 15 jaar alweer??
    ik was geen fan van hem, grote mond… een betweter, maar om daarom vermoord te worden is niet oké natuurlijk,
    sommige dingen waren wel goed van hem, maar om het ten uitvoer te brengen was een tweede natuurlijk,

  10. Hij had zijn voor en tegenstanders, maar was een erudiet man. Inderdaad een schok…voor het eerst in mijn leven dat een politicus vermoord werd…zomaar

  11. Ik vergeet het nooit. Wij waren op vakantie op de Veluwe. Bepaalde stukken konden we niet doorkruisen per fiets omdat de MKZ-crisis heerste. Eerst Dodenherdenking, daarna Bevrijdingsdag en de dag erna de moord op Pim. Verder hebben we een leuke vakantie gehad (-:
    Een fan was ik niet van hem maar had tegelijkertijd het idee dat hij het een en ander wel voor elkaar kon krijgen. Jammer dat hij de kans niet kreeg zijn ideeën uit te werken. De LPF is een vroege dood gestorven.
    Indrukwekkende foto’s!
    Lieve groet ♥

  12. Uit een tijd dat politiek even interessant was.

  13. Toen was ik geen fan, maar als ik hem nu vergelijk met meneer Wilders, dan stijgt Pim giga in mijn achting, maar ja…zo gaat dat dus vaak met mensen, die er niet mër zijnn😊😊😊

  14. Ik woonde toen nog maar kort in Nederland… ik zie nog steeds het televisiebeeld van de dode Pim op straat… eng… naar ik meen zeer omstreden politicus toch?

  15. Very nice!

  16. Ja vreselijk we zaten verstijfd voor de tv Edward toen waren we ook niet zo voorbereid op zoveel geweld. Afschuwelijk als je door geweld wordt omgebracht voor je overtuiging welke dat ook mag zijn. Dat kan en mag niet in een vrij land als Nederland.

  17. Mooie kamer van Pim Fortuyn. Het is alweer 15 jaar geleden. Och wat gaat de tijd erg hard. Heel jammer dat hij niet meer is.

  18. Alweer 15 jaar geleden, maar nog steeds duikt overal zijn naam op. Ik mocht hem graag zien en horen, we zullen nooit weten hoe het gegaan zou zijn en dat is toch erg jammer. Wat heb jij toen een prachtige serie foto’s gemaakt en wat was er een commotie toen alles werd genoteerd en later geveild. De moordenaar is al weer een poos vrij en soms prikt dat. Mooi dat je er hier nog even op terug komt broertje, Pim was een beschaafde man en vergeten zal ik die dag nooit. Een heel dikke kus van je zus Ann.

  19. Altijd erg als een ander je het leven af neemt…verder had ik niks met die man.
    Groetjes

  20. Ik kan mij de dag nog goed herinneren. Mijn vrouw is op 6 Mei jarig en zaten wij opeens verschrikt en met ontzetting aan de televisie gekluisterd.

  21. Heel erg wanneer je door geweld moet heen gaan. mooi je foto Edward.

  22. Ik had niets met Pim….maar het zijn mooie foto`s Edward.

  23. Mooi hommage.
    Lie(f)s.

  24. ik hoorde hem graag praten

  25. Niemand verdient zo een dood.

  26. Hij was zeker een boekenfanaat

  27. Dat eziet er wel heel fris uit Edward !

Geef een reactie

