Lepelaar 2   36 comments

Vorige week heb ik er melding van gemaakt,
voor het eerste een Lepelaar in de vrije natuur te hebben kunnen fotograferen.

Het zijn er inmiddels meer geworden, ze komen ook voor in de Nieuwe Waterweg,
tussen Maassluis en Vlaardingen.

Ze blijven echter wel een eind van de oever vandaan.

Lepelaar 2 (1)

Ze zijn continu bezig om voedsel uit het water te zeven.

Lepelaar 2 (2)

———————————————————————————————————————————————————————————————-

Lepelaar 2 (3)

Het zijn erg schuwe vogels, wanneer ze je in de gaten krijgen zijn ze weg.

Lepelaar 2 (4)

Posted 15 juni 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

36 responses to “Lepelaar 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Toch een heel aparte vogel zo met die lepelsnavel! Maar wederom knap vastgelegd, Edward!
    Fijne avondgroetjes, Heidi

  2. Nadat ik jouw verhaal en foto’s vorige week had gezien, had ik het geluk er afgelopen weekend 1 te zien in een watertje in het gebied van de Grebbelinie. Ze zijn heel mooi. Op Texel en de Oostvaardersplassen schijnen ze ook te zitten.

  3. Euhhhhhh…. ver uit de oever, en als je je te dichtbij komt gaan ze gelijk weg!!!!
    Ben jij dan onzichtbaar ofzo Ed dat je deze lepelaar zo mooi van dichtbij kon fotograferen!!!
    Echt heel mooi!

  4. Das meestal zo, te ver weg of andere pech. Aan je foto’s kun je het niet zien dat ze zo ver waren hoor want die zijn prachtig. Vooral nr. 2 is een toppertje.

  5. Mooie foto’s. Bijzondere dieren met die snavels!

  6. Het blijft een mooi schouwspel om te zien Edward zoals jij ze op de foto krijgt.
    Groetje

  7. Prachtige serie is dit weer geworden.

  8. Prachtig weer gegeven. Wens je een heel fijn weekend.

  9. Prachtig Edward.
    Die lepelaars wil ik ook wel voor de lens.
    Nog nooit in het echie gezien ;-((
    Groetjes Tinie

  10. schitterende foto’s Edward..

    en de tweede is een topper

    groeten

  11. Prachtige foto’s … het moet daar goed vertoeven zijn dat ze er komen

  12. Wat brengt ze daar opeens vraag ik me af. Prachtplaten weer trwns.

  13. Ik ken ze nog uit de polder, hier zie ik ze niet. Mooi werk!

  14. Knap gedaan Edward. Stuk voor stuk prachfoto’s

  15. Knappe foto’s, Edward !
    Lie(f)s.

  16. foto2 maar het zijn allemaal pracht foto’s

  17. Beautiful and soothing series, Edward!

  18. Fantastisch. Ik denk dat je de komende tijd regelmatig terug zult gaan.

  19. Je hebt er prachtige foto’s van gemaakt Edward. Heb ervan genoten.

  20. Heel af en toe zien we een solo exemplaar in de polder en daar worden we dan meteen nerveus van (-: Een soort tuut-tuut-tuut-tuut van juffrouw de Mier. Wat heb je geweldige foto’s geschoten. Werkelijk uniek! Van zo dichtbij, hoe ze foerageren…ik vind je een kanjer van de bovenste plank!
    Lieve groet ♥

  21. Och…al s ze wegvliegen zijn ze ook mooi te fotograferen Edward….lijkt wel een tropisch paradijs bij jullie…

  22. WAUW, Edward!
    Hele mooie foto’s van de Leperlaar…
    Lieve geniet groetjes Anna 😀

  23. Maar je kreeg hem toch mooi te pakken op de foto Edward!

  24. Geweldig mooie foto’s broertje, wat leuk dat er zoveel bij jullie zijn, ik moet het met eenden doen en een paar waterhoentjes 😉 Een dikke kus van je zus Ann.

  25. Wat een prachtige foto’s, super!

  26. Prachtige serie, Edward!

  27. A series of beautiful pictures! Excellent job 🙂

  28. Amai wat een leuke toevalligheid! 😀

  29. Een pracht schouwspel…en jij kreeg het op de foto.
    Verwacht je niet zomaar 😉
    Groetjes

  30. fantastisch Edward, zeg maar nee, dan krijg je er een hele serie op, kijk… dát heeft de peel dan weer niet:-) prachtig voor je dat je ze zó mooi hebt kunnen vangen

  31. Ben stik jaloers 🙂 prachtige foto’s van deze mooie vogel!

  32. Mooie vogels daar. Nog nooit in het echt gezien.

  33. Bofkont 😀😀😀 prachtig Edward !!!

  34. Het blijft een bijzonder gezicht, vind ik ook hoor als ik ze tegenkom.

Geef een reactie

