Fast Ferry Hoek van Holland.   42 comments

Vorige week, heb ik een retourtje voor de Fast Ferry vanuit Hoek van Holland genomen.
Deze Ferry vaart sinds 2008 tussen Hoek van Holland, de Pistoolhaven ( Rotterdamse Europoort), 
de Scheurhaven op de Landtong van Rozenburg, en de Antarcticaweg op de Maasvlakte.

Fast Ferry (1)

Het is echt een belevenis om de grote zeeschepen op de Nieuwe Waterweg van zo dichtbij te kunnen zien langsvaren.

Hier een impressie.

Fast Ferry (2)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Fast Ferry (3)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Fast Ferry (4)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Fast Ferry (5)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Fast Ferry (6)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Fast Ferry (7)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Fast Ferry (8)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Fast Ferry (9)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Fast Ferry (10)

Posted 23 juni 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

42 responses to “Fast Ferry Hoek van Holland.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Indrukwekkend de reuzen van de zee van zo dichtbij te zien varen! Knappe reportage, Edward! Foto twee, een originele naam voor een containerschip “Containerschips VII” 😀
    Lieve groetjes, Heidi

  2. Mooie reeks Edward en wat zijn die schepen indrukwekkend groot.Een leuke namiddag zal het zeker welgeweest zijn.

  3. Heel mooi Ed, echt heel erg mooi!
    dat containerschip in de tweede foto is werkelijk heel mooi gedaan!
    Niet dat de andere foto’s niet mooi zijn (juist wel) maar deze stak er gelijk bovenuit.
    Ook de laatste foto vind ik echt een prachtige plaat.
    Lieve groetjes, Helma

  4. Hallo Ed natuurlijk genoten van de mooie schepen die ik voorbij zie komen op jou site en alles oké daar .. ik klaag maar niet alles nog steeds het zelfde .en probeer vooruit te kijken Gr van Cees,,

    http:ceesvandepanne.wordpress.com
  5. Prachtig en zo imponerend, Edward!
    Heel mooi vastgelegd…
    Lieve groetjes Anna 😃

  6. Dit is orachtig Edward. Vooral de tweede foto.

  7. Die foto van dat containerschip is MOOI zeg!! ❤

  8. Prachtige foto’s, Heb het nog nooit gedaan en HvH is vanuit Rotterdam met ov (waar ik afhankelijk van ben) wat lastiger te bereiken nu, maar misschien op een mooie dag toch er maar eens op wagen, lijkt me nl. een heerlijk tochtje.

    • Dat is momenteel zeker lastig Minoesjka, de hoekse metrolijn heeft inmiddels een vertraging van 4 weken opgelopen. Je kunt met de trein naar Schiedam Centrum, en daar de RET buslijn 711 naar Hoek van Holland heven nemen, die doet er ongeveer 40 minuten over

  9. Dan voel je je klein naast zo een grote boot

  10. Indrukwekkende serie foto’s Edward. De Stenaline brengt een herinnering bij me boven.
    Groetje

  11. Leuk dat je daar bent geweest. Je ging varen met Ferry schip. Deze is wel heel mooi om te zien. Containers schepen zie je ook veel. Bij Noord zeekanaal zie dit ook regelmatig voorbij gaan. Heel mooi gezicht. Edward je hebt prachtig foto’s gemaakt.

  12. Wat een prachtige serie Edward. Ik voel me zoooo’n klein patatje bij het aanschouwen van foto 2

  13. o wat prachtig
    foto 2 en 4 zijn bijzonder indrukwekkend

  14. Beautiful and fascinating series, Edward!

  15. Gave serie een tocht met die boot stond nog op mijn lijstje. Maar ik moet nu wachten tot er een metro rijdt. Geweldige foto’s weer.

  16. Een prachtige reeks foto’s van je tocht over het water broertje, een echte belevenis om al die schepen van zo dichtbij te zien, maar de foto’s van het kielzog vind ik ook heel erg mooi. Een dikke kus van je zus Ann.

  17. Indrukwekkend al die schepen, prachtige foto`s.

  18. mooi om daar eens een middag te gaan zitten kijken hé edward, er komt genoeg voorbij
    groot en kleiner 🙂

  19. Fantastisch! En wat een goed idee van jou.

  20. Heerlijk in alle rust alles bekijken…en ja waar kon je beter zijn dan aan/op het water 🙂
    Leuke serie geworden…ziet eruit of ik er zelf bij was hihi
    Groetjes en fijne dag

  21. Dat is degelijk een “snoepuitstap” Edward Indrukwekkend !! Grts

  22. Leuk!

    Vrolijke groet,

  23. een leuke belevenis lijkt me en zo dicht bij die prachtige schepen!

  24. Mooie serie wat zijn dat toch enorme schepen he……leuk idee trouwens om een keer te doen.

  25. Ja, leuk ritje is dat he ?
    Doen wij regelmatig met fietsen (terug fiets) en ook met de kleinkinderen.
    Er valt altijd wat te bewonderen.
    Mooie serie
    En onderweg nog zonnende zeehondjes op de havenstrandjes gezien ?

  26. Soms moet je inderdaad van dit soort tripjes maken om vanuit een nieuwe hoek te kunnen fotograferen. Zo dichtbij schepen kom je anders niet. Die Zourva lijkt zo op je af te komen; het containerschip vind ik ook erg leuk, heel kleurig. Mooi!

  27. een reeks naar mijn hart Edward…

    en die tweede foto kan zo aan de muur

    groeten

  28. Wat een indrukwekkende serie …

  29. Je kijkt je ogen uit hè, wat een lelijke rot schepen, maar t is wel een hele belevenis er zo dicht langs te varen. Ik heb een keer een rondvaart door de Antwerpse haven gemaakt. Ook indrukwekkend. Mooie reportage!

  30. Zalig, schepen kijken. Mooie sfeerfoto’s.

  31. Wat en indrukwekkende lelijke dingen zijn die enorme vrachtschepen. De foto van de Zourva laat dat heel goed zien, want daar kijk je op de boeg of de achtersteven, vanwege de ankers dacht ik dat laatste maar ik ben niet zo terzake deskundig *lol* Wat een breedte, bijna niet te bevatten. Prachtige foto’s!

  32. Met varen heb ik weinig, maar met havens. Heerlijke foto’s!

  33. Wowww, wat leuk zo’n retourtje. Hoe lang zit je op die ferry ? Schitterende foto’s Edward, die rode vind ik wel heeeeeeel erg mooi 😀

  34. Zeer mooi Edward…die eerste vaart zo je camera in….wat een reuzen…..lijkt me een heel mooi tripje. Fijn weekend hè…. 🙂

  35. zon ,zomer ,water en boten een vakantietrip om U tegen te zeggen.!

  36. Tjonge, de pistoolhaven. Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden.

  37. ‘Even’ op reis !
    Lie(f)s.

  38. Prachtige foto’s Edward. Ik krijg er helemaal zin in om deze boot eens te nemen. Wie weet deze zomer…

Geef een reactie

