Sint-jansvlinder   33 comments

De Sint-jansvlinder ( of bloeddropje) is een dagactieve nachtvlinder.
Ondanks dat het vlindertje in Nederland en België wijdverbreid voorkomt,
heb ik het deze week pas voor de tweede keer aangetroffen.

Sint-jansvlinder

Posted 12 juli 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

33 responses to “Sint-jansvlinder

Subscribe to comments with RSS.

  1. WOW, weer zo’ n prachtige macro, zowel van de bloem als vlinder, die ik nog nooit eerder heb gezien! Maar zo zijn er nog veel vlinders en andere dingen uit de natuur die ik nog nooit eerder heb gezien.
    Fijn avondgroetjes, Heidi

  2. Ik vind het ook echt ene prachtig vlindertje Ed.
    Mooier ook dan de St.Jacobsvinder.
    Lieve groetjes van mij, Helma

  3. Wat een prachtige opname!

  4. een erg fraaie plaat weer

  5. Schitterend de macro, Edward!
    Sint-jansvlinder heb je heel mooi in beeld gebracht…
    Lieve groetjes, Anna 🤗

  6. Verleden jaar heel veel gezien en gefotografeerd maar dit jaar nog nergens gespot .Erg mooi op fe foto gezet Edward

  7. Vastgelegd en toch vrij gelaten he? Mooi!

  8. Heel mooi
    Voor mij de eerste keer dat ik deze vlinder zie

  9. Mooie foto, ik had nog nooit zo’n vlinder gezien.

    Groetjes,
    Filip

  10. Heel mooi Edward, vorig jaar heb ik deze vlinders ook voor de eerste maal gezien op St.-Pietersberg in de buurt van Lanaye – provincie Luik.

  11. Deze is prachtig Edward

  12. Ik heb um zelfs nog niet voor de 1e keer aangetroffen. Prachtig vastgelegd met het stuifmeel op zijn lijf!

  13. Heel mooi Edward! Ik ben hem nog nooit tegen gekomen dus jij hebt geboft!

  14. Die heeft de bolletjestrui al aan. Een bijzonder exemplaar heb je hier schitterend vastgelegd.

  15. Nou ik overtroef je hoor 😉

    Nog nooit eerder gezien, sterker nog nog nooit eerder van gehoord ook….. de naam is daarentegen wel zo bijzonder dat ik het niet meer zal vergeten.

    Dank je wel voor je biologieles van vandaag 😉

  16. Brilliant photo!

  17. Een prachtig vlindertje, zag het pas vorig jaar voor het eerst. Prachtige foto.

  18. onbekend voor mij Edward

    wel een heel knappe macro

    groeten

  19. Een prachtvlinder 😀

  20. En je hebt er gelijk maar weer een prachtige foto van gemaakt. 👍

  21. Een geweldig mooie foto broertje, haarscherp en wat is het vlindertje mooi. Er zijn maar weinig vlinders dit jaar en zelfs bijen en hommels zijn er niet veel, de Sint-jansvlinder heb ik zelf nog nooit gezien, maar ik hou moed 😉 Een heel dikke kus van je zus Ann.

  22. Nooit gezien, Edward. Héél knap gefotografeerd.
    Lie(f)s.

  23. En vastgelegd…mooi gedaan en geloof niet dat ik deze ooit in het echt gezien heb 😉
    Groejes

  24. Pracht foto van deze vlinder, ik heb hem dit jaar nog niet gezien ;-((
    Groetjes Tinie

  25. Mooi is ie Edward, heb hem een keer gezien.

  26. Nog nooit gezien Edward! Wel een hele mooie.

  27. Oh wat mooi Edward. Deze heb ik nog niet gezien.

  28. Wat een geluk dat uw toestel er bij was mooie opname Edward Grts

  29. Mooie foto van deze vlinder…ook een mooie naam.

  30. Het zijn prachtige vlinders en dit exemplaar stat er mooi op!

  31. Mooi Edward, een heel bijzondere vlinder.

  32. Prachtige vlinder Edward Deze had ik nog nooit gezien ,komt natuurlijk ook dat wij snachts slapen

  33. Een prachtige Vlinder Edward!

Geef een reactie

