Aardappelveld in bloei   36 comments

Momenteel staan de aardappelvelden in bloei, en dat is een prachtig gezicht.

Aardappelveld in bloei (1)

Welke soort dit is, zou ik niet weten.
Misschien de Doré of Eigenheimer, het zou ook zomaar de Irene kunnen zijn.

Aardappelveld in bloei (2)

Posted 18 juli 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

36 responses to “Aardappelveld in bloei

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik ben geen aardappelkenner Edward, maar ik kan je wel zeggen dat de foto’s prachtig zijn, vooral de laatste ‘close-up’! Het moet inderdaad een mooi zicht zijn om over de paarse of andere bloeiende velden te kijken…!
    Fijne avondgroetjes en slaap wel 🙂

  2. Klopt en de bloemen zijn ook heel mooi om te zien (zeker als het een heel veld vol is)
    Ik weet alleen dat de paarse bloemen ‘nachtschade’ heten 😉
    Mooi weergegeven Ed.
    Lieve groetjes van mij, Helma

  3. prachtig vooral de detailfoto

  4. Wat een prachtige bloemen hebben die zeg! Dat wist ik dus weer niet.

  5. Als je door een aardappel veld fietst vind ik het niets zeggende bloemetjes. Maar deze detailfoto is prachtig en ook de bloemetjes.

  6. Mooi hè! Hier eerst de koolzaadvelden, nu de eerdappels. Mooi gefotografeerd. Zo dichtbij heb ik ze alleen als kind bekeken 😊

  7. Heel mooi die bloemetjes nu wachten op de aardappels of patatten zoals wij hier ook zeggen

  8. Mooi hé die velden, kom ik hier in Vlaams-Brabant bijna niet meer tegen…. Prachtige detail foto ook!

  9. Mooi die aardappel velden Edward .
    De bloemetjes zijn heel mooi van dichtbij.
    zondag zag ik een veld met lila bloemetjes waar om het hele veld had de boer andere gepoot van ongeveer 10 meter met witte bloementjes.
    net een schilderij 🙂

  10. Heb verleden week ook nog foto’s gemaakt van de bloemetjes die behoren tot de familie van de nachtschade en zijn mooi maar heel erg giftig.Wel prachtig in beeld gebracht Edward

  11. Zijn dat geen rode piepers? Mooie foto Edward!

  12. Ik denk dat het de eigenheimer is Edward, een rode aardappel goed houdbaar en lekker.
    Mooie foto’s.

  13. Wat een mooie plaatjes ,die aardappelen wat ik vandaag op het bord had heten alleans

  14. Zou niet zo snel in me opkomen om hier in detail te gaan maar je hebt de bloem netjes gefotografeerd Edward

  15. Mooi, Edward, aan de grens van de bewoonde wereld…
    Lie(f)s.

  16. Staat het niet op de verpakking?

  17. Mooie bloemen daar.

  18. Inderdaad en nog lekker ook…de aardappel dan 🤣

  19. Aardappelvelden zijn prachtig nu ze bloeien, ook ik weet echt niet wat voor soort het is, maar de macro is geweldig mooi broertje, daar verwacht je helemaal geen aardappel van, eerder een soort clematis. Een heel dikke kus van je zus Ann.

  20. So beautiful, Edward!

  21. Mooi en lekker, Edward!
    Lieve groetjes, Anna 🤗

  22. Dit is zeker een prachtig gezicht Edward. En jouw foto’s maken het nòg mooier. Vooral de detailfoto is prachtig!

  23. De kleur van de bloem is die van de aardappel dit is dus een rode. Mooie foto!

  24. Idd prachtig om te zien…
    Groetjes

  25. Geen idee ook hier niet….. wat ik me nog van vroeger herinner (ik weet niet eens of het waar is of niet….) is dat de paarse de winteraardappelen zijn en de witte de zomeraardappelen….

  26. Volgens Jan, ooit aardappelteler (landbouwer) zijn het in ieder geval geen bintjes. Maar wat een prachtig veld!

  27. Mooi, vooral de tweede foto!

  28. Bloemig mooi Edward wel een voorkeur voor de laatste die anderen zie ik hier ook Mooi he Grts

  29. Een magnifiek mooi gezicht is het. Een bloeiend aardappelveld . Hier zouden toch ook bussen vol kijkers op af moeten komen.

  30. Heel mooi Edward is een mooi gezicht altijd. Mijn opa was loco Burgemeester en aardappelhandelaar jaja dat kon nog in die tijd. Hij kocht de aardappelen als ze nog op het veld stonden. Niet ongevaarlijk in een tijd dat de Colloradokever in een dag tijd hele velden kaal vrat. Op de radio kon je volgen in welke richting ze vlogen. En moesten we allemaal stil zijn want daar was veel geld mee gemoeid

  31. Het benne droogkokers…
    Wat een prachtige detailfoto …

  32. een prachtig zicht Edward

    en een knappe detailfoto

    prettige dag

  33. Mooi detail van de bloem, met de vervaagde kleuren erachter.

Geef een reactie

