Vissen   36 comments

Voor mijn part word ik arm, heb ik het nooit meer warm
Voor mijn part moet ik verder leven zonder blinde darm
Maar er is een ding wat ik nooit zou willen missen
En dat is vissen

Uit “ Het schaep met de vijf poten “, gezongen door Leen Jongewaard en Piet Römer

Vissen (6)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Vissen (1)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Vissen (4)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Vissen (3)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Vissen (2)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Vissen (5)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Vissen (8)

Posted 19 augustus 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

36 responses to “Vissen

Subscribe to comments with RSS.

  1. De kabouter visser krijgt van me de ereprijs van meest originele visser 🙂

  2. De laatste is vol humor!

  3. Ken je deze nog?
    Als ze me missen, dan ben ik vissen
    Als ze me zoeken, dan ben ik snoeken
    Als ze me missen, dan ben ik vissen
    Ja, zo vissen ze achter het net 😀
    (Niko Haak)

    Altijd in voor een grapje he, Edward 😀 Die laatste is echt de max 😀 Voor de rest zie ik niet veel vis aan de haak, maar de vissers zijn wel mooi op plaat gevangen 🙂
    Fijne avondgroetjes, Heidi

    • Hahahaha….ja, die ken ik ook nog wel van Nico. De meeste sportvisser, gaan aan het eind van de dag, even langs de visboer.
      Bedankt voor al je leuke en mooie reacties, en ik wens je nog een fijne avond verder.

  4. Ieder doet het op zijn/haar maniet… pracht gezicht, Edward!
    Geniet broetjes van Anna 🤗

  5. Die laatste zal wel het meeste gevangen hebben ;)….

  6. Mooie serie van het vissen Edward.
    De laatste is echt een leuke.
    Groetjes Tinie

  7. De tekst van het lied toverde al een glimlach Edward.
    Ook de diversiteit van je vissers zijn Superleuk !
    Fijne zondag nog

  8. Ik ken enkele mensen die heel graag vissen maar zelf heb ik dit nog nooit gedaan.

    Groetjes,
    Filip

  9. Mooi om al die verschillende vissers te zien. Het
    is volgens mij een echt mannen ding.

  10. die liedtekst zou ik wel met een korreltje zout nemen Edward

    een leuke gevarieerde reeks

    prettige avond

  11. Heel vroeger gingen ook vissen. Toen had ik ook grote vis gevanken. Dit geeft ontspannend gevoel. Wij doen allang niet meer. Mannen zijn gek op vissen. Piraatje bootje is apart om te zien. Vissen hou je bezig zijn. Leuke serie foto’s geworden.

  12. Mijn man viste ook graag in vrije tijd .Je brengt me op een idee maar dat lees je morgen op zing – zo -anders
    De foto’s zijn prachtig Edward.

  13. Nice series, Edward.

  14. Mooie compilatie, maar ken je de ‘Bellyboat’ al?
    http://www.robertsterk.nl/waarop-drijft-de-sportvisser/

  15. mooie serie
    ik ga voor de een na laatste

  16. Een heel mooie serie foto’s van al die verwoede vissers broertje, ook erg leuk om er de aandacht op te vestigen nu er een partij is die het vissen wil gaan verbieden, deze vissers zullen dan wel in actie komen neem ik aan. De eerste foto is echt geweldig, als de man maar niet duizelig is geworden 😉 En niemand weet wat wij wel weten, eindelijk na jaren buurman Kabouter weer gespot, maar hij vist vast op goudvissen. Zelf een paar maal aan het vissen geweest, maar dat was geen succes, ik ben gaan wandelen, toen ik terugkwam zat er een heel klein visje aan de haak, Geert zei dat het een snotterpos was en dat daar dan geen andere vissen waren. Het was mijn laatste visexpeditie, een heel dikke kus van je zus Ann, en nog bedankt hoor, zit dat liedje in m’n hoofd 😉

  17. Veel verschillende soorten vissers maakt een leuke serie
    Kan me er niks bij voorstellen, denk dat ik me zou vervelen bij het wachten op een vis die bijt hihi
    Groetjes en fijn weekend

  18. Mooie beeldige uitleg Edward die eerste ‘nen echte zou men hier zeggen ! Grts

  19. Vissers zijn er altijd geweest zelfs onze voorouders leefden van de jacht,vruchtenpluk en visvangst en ik zie nog vaak vissers staan langs de vaart maar ik zag er ook in de natuur een wandelpad innemend met hun tent en de visstokken met een verklikker aan de stok in het water en een electronische viszoeker langs de kant. Sorry maar dat is geen spor meer. Wel respect voor de visser op zijn stoeltje turend naar zijn dobber.Mooi in beeld gebracht Edward.

  20. Mooie vissersfoto’s met een kwinkslag. Zoon drie is een fervent karpervisser en zit momenteel ook aan een vijver …

  21. Toffe foto’s, Edward ! Fijn onderwerp !
    Lie(f)s.

  22. Al was ik dan nooit fan van het Schaep…dat stukje muziek ken ik natuurlijk wel, in meerdere versies zelfs…alhoewel ik het vissen echt vreselijk vind maakt dit lied wel dat ik (nou ja bijna dan grinnik) leuk zou kunnen gaan vinden. Manlief en vader deden het vroeger heel veel maar tegenwoordig staat manliefs prut in de schuur te verstoffen.

    neeeeee geef mij dan maar een bezoek aan ‘kunstgebit’ daar krijg ik nou nooit genoeg van en daar zou ik met lieffde met mijn blindedarm voor opofferen

  23. Mijn man gaat minstens drie keer per week vissen en dat al zolang ik hem ken.mooie foto’s en dat gedicht erbij moet ik onthouden.

  24. Ooit een dwangmatig visser die bijna aan de waterkant leefde. Je foto’s weten me weer even dat kriebelige visgevoel te geven Edward

  25. Heerlijke serie hoewel ik de remake vaker gezien heb. Heerlijke serie.

  26. Schitterend zoals je deze totaal verschillende manieren van “sporten” laat zien 😀

  27. Leuke serie van een hobby waar ik totaal niets mee heb.

  28. Als ik deze prachtige weergaves zie van vissen doet dat mij met weemoed terugdenken aan mijn vroegere jaren toen ik zelf ook regelmatig de hengel ter hand nam. Tijdens het vissen, zittend in het riet, genietend van de natuur, de vogels aanschouwend en dan vanuit het riet af en toe het geluid “kroet” tot me liet doordringen

  29. Wat zijn die weer mooi Edward. Ja, een visser ben je in hart en nieren. Dat is duidelijk te zien op deze prachtige plaatjes!

  30. Super leuk Edward ! Dat was een leuke serie onbekommert amusement , dat jij geniaal en creatief hebt verweven in je blog. en in dat ene vers exact uitgedrukt hebt wat je prachtige foto’s uitbeelden.

  31. stoer hé, vissen… ik snap wel wat de mannen er leuk aan vinden, ze hebben toch het gevoel een beetje dat ze aan het jagen zijn denk ik 🙂
    prachtige opnames Edward

  32. Een heel mooie serie Edward, eens ook een verwoed visser geweest….maar de laatste tijd komt het er nirt meer van…..je kan ook niet alles tegelijk he…..fotografie staat nu op een.
    Je moey wel af en toe bij die laatste visser gaan kijken of hij beet heeft….. 🐟. 🐋. 🐳. 🐬 🙋

  33. Haha Edward die laatste, een heuse viskabouter. Prachtig

Geef een reactie

