Atlantikwall museum Hoek van Holland   28 comments

Het Atlantikwall museum in Hoek van Holland, is gevestigd in een oude Duitse geschutsbunker,
van het type 625b welke deel uitmaakte van de verdediging van Marine-Flak-Batterie Nordmole.

Buiten bij dit museum, is een aantal oud oorlogstuig geplaatst.

Paravaan (1)
——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Paravaan

“Want de zee is vol met mijnen. En die dingen zie je niet”  uit de songtekst van “aan het strand stil en verlaten”

Zeemijn

Torpedo….

Torpedo (1)

een sluipmoordenaar.

Torpedo (2)

Duits luchtafweergeschut, Flak 36

Duitse Flak 36 (1)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Duitse Flak 36 (2)

Posted 11 september 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

28 responses to “Atlantikwall museum Hoek van Holland

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik ben met mijn kinderen toen ze nog jong waren naar het oorlogsmuseum in Overloon geweest.
    ik had daarna nog nooit zulke stille kinderen op de achterbank van de auto gehad.
    Sindsdien zijn ze wel geïnteresseerd in dit soort musea en dit zal ik hen dan ook laten zien 🙂
    Lieve groetjes, Helma

  2. Al ga ik er dan niet specifiek voor op pad maar als ik onderweg ben en zo iets tegenkom raakt het me toch wel omdat er zo’n beladen geschiedenis aan vast hangt… mooie foto’s weer Edward.

  3. In verwoestend oorlogstuig en dergelijke vernietiging technieken is het technisch vernuft van de mens eindeloos…
    daar moeten we ten alle tijde aan herinnerd worden, bedankt voor je bijdrage Edward.

  4. Je hebt allemaal gezien hoe grote bommen waren. Je hebt wel mooie serie foto’s gemaakt. Groetjes,

  5. Mooie serie maar ik heb niets met wapens Edward.

  6. mooie foto’s van oud wapentuig, toch jammer dat de ontwikkeling van nieuwe wapens sneller gaat dan de ontwikkeling van nieuwe medicijnen.
    We leren het ook nooit ben ik bang.

  7. Met de huidige technologie is dit primitief wapentuig maar men wist er in het verleden toch veel slachtoffers mee te maken. Mooie serie Edward

  8. brrrr al dat wapentuig edward, ik heb er een bloedjehekel aan

  9. Mooi gefotografeerd dat oorlogstuig en we kunnen alleen maar hopen dat er nooit in de richting nog gedacht wordt.1 gek zou alles kunnen veranderen.

  10. Mooie foto’s van een lelijk verleden…

  11. A fascinating museum, Edward!

  12. Mooie foto’s Edward van lelijk tuig !

  13. Een bijzonder mooie reeks foto’s van minder mooie zaken broertje, gelukkig kunnen deze monsters geen kwaad meer. Ook weer wat geleerd, nooit gehoord van een paravaan en tegenwoordig zullen er wel robots in de maak zijn, net als in landen waar oorlog is of is geweest en waar landmijnen nog bij enorme hoeveelheden in de grond zitten. Laten we hopen dat wij geen W.O.III zullen mee maken, dan hoeft er voor de achterkleinkinderen geen museum meer te zijn. Een heel dikke kus van je zus Ann.

  14. Je laat het allemaal mooi zien Edward.
    Groetjes Tinie

  15. De foto’s zijn oké, maar brengen bij mij geen vrolijke beelden binnen. De wapenwedloop is weer actueel, helaas!
    De mensheid is teveel afhankelijk van foute leiders en wapenindustrie. Daarom zal het wereldwijd nooit vrede worden. Maar dat zegt uiteraard niets over de kwaliteit van de foto’s. Die geven een perfect beeld.Daarom kwalificeer ik die toch als mooi in beeld gebracht👍

  16. Nooit meer oorlog.
    Lie(f)s.

  17. Mooie en bijzondere foto`s van je
    Goed dat men de vreselijke `resultaten en gevolgen` in herinnering brengt.

  18. Enge sluipmoordenaars,antiek, we hebben ze gewoon niet nodig zonde van het geld.zal tegenwoordig weel heel wat anders zijn ,de techniek haald de mens in.

  19. Een mooie serie, maar denk niet dat je mij er snel zal vinden
    Groetjes

  20. Dit moeten we altijd in gedachten houden en eventueel vermelden hoeveel slachtoffers er vielen door dat bepaald tuig Groetjes mooie beelden !

  21. Indrukwekkend. In alle opzichten.

  22. Mooie foto’s heb toevallig vorige week op Terschelling ook allerlei kanonnen en andere dingen gezien die opgedoken zijn uit de Waddenzee…daar ligt ook genoeg blijkbaar

  23. Gaaf Edward. Nog altijd jammer dat die stoel kapot is gegaan op de tafelbunker.

  24. Ze zullen nooit stoppen om dat soort tuig te maken,de wereld zou er toch anders uitzien.

  25. Mooie foto’s. Indrukwekkend en toch krijg ik er buikpijn van.

  26. Mooie foto’s van allerlei narigheid waar ik toch nog steeds een beetje akelig van word.

  27. Altijd weer vraag ik me af wat er omgaat in het brein van de ontwikkelaar van oorlogstuig Edward en herinneringen komen weer boven.
    Groetje, Ria

  28. de Atlantikwall, goed dat men dit op deze wijze in de herinnering houdt Edward…..

    interessante foto’s heb je er “geschoten”..

    prettige dag

Geef een reactie

