Echte lampionplant   40 comments

De Echte lampionplant, staat ook bekend als Jodenkers.
Die laatste naam  is afgeleid van de vorm van de vrucht,
die doet denken aan de middeleeuwse hoofdbedekking van Joden.

Echte lampionplant (4)

De oranje lampion, is de uitgebloeide bloemkelk.

Echte lampionplant (1)

In de herfst zal deze haar jasje uitdoen.                                                       Het “geraamte” met oranje bes.

Echte lampionplant (2)                   Echte lampionplant (3)

Posted 19 oktober 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

40 responses to “Echte lampionplant

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik vind deze lampionnetjes ook altijd prachtig om te zien.
    Zeker die met het “netwerkje” om d vrucht heen 😉
    Echt hele leuke foto’s Ed 🙂
    Lieve groetjes van mij, Helma

  2. Ik vind die 2e naam toh wel veel mooier…. maar ja dat mag natuurlijk niet

  3. Lampionnen horen echt bij de herfst. Wij hebben ze een tijd in de tuin gehad maar ze overheersen enorm, dus maar weer verwijderd. Maar die kleuren zijn een feest voor mijn oog. Ook de geraamtes! Schitterende foto’s weer. Keer op keer op keer.
    Liefs ♥

  4. Dit mooie plantje is door ontelbare artiesten bezongen, geschilderd, gefotografeerd… en toch is elke benadering van iemand weer uniek, Het ‘geraamte’ is prachtig om zien. Op mijn werkzolder hangen een paar gedroogde exemplaren van dit “geraamte’.

  5. De lampionplant is mooi, zeker op deze foto’s. Ik heb nog nooit zelf geraamtes met bes gezien, alleen op foto’s. Ik ga beslist weer beter opletten.

  6. voor mij foto 1 wat een kleurenpracht prachtig

  7. Wat een schitterende foto’s Edward. Het is ook zo’n mooie plant. In onze nieuwe tuin wil ik hem ook.

  8. Ik vind ze zo mooi, heb ze mezelf, mijn moeder en mijn schoongrootouders cadeau gedaan een paar jaar geleden. Ik was toen nog niet zo goed met planten, vooral niet buiten. Die van mijn (groot)ouders leven nog…

  9. De laatste foto heeft mijn voorkeur.

  10. Beautiful photos of these Chinese lanterns, Edward! I love the colours and designs.

  11. Verrassend mooi die laatste foto

  12. Mooie foto’s. Ik heb vanmiddag nog een hand van zijn neefje gegeten de physalis bes die hetzelfde groeit ook in lampionnen. Heerlijk zijn ze.

  13. Wat en kleurexplosie.Heb ze ook in de tuin en als ze in de winter verweren ,krijgen ze weer een heel ander uitzicht

  14. Het zijn er veel…. heel veel….oranje….hier liggen ze ook op de vensterbank….ik wacht op het geraamte…😆😉

  15. Hoe kleurig ook, ik vindt het geraamte toch het mooist 🙂

  16. Ze zijn op het mooist als geraamte wat mij betreft maar al die bossen bij elkaar zien er ook geweldig uit. Mooie foto’s!

  17. fantastisch edward wat mooi joh, vroeger had ik die ook in mijn tuin, genieten met hoofdletter

  18. Wat een massa, Edward ! ‘k Kweek er zelf, de buitenkantjes ‘groen’, maar met slecht de helft op een tak.
    Een lekkernij !
    Lie(f)s.

  19. Jodenkers .. dat wist ik niet Edward

    prachtige foto’s met de laatste als absolute topper

    prettige avond

  20. Wat een prachtige foto’s Edward. De lampionnenoptocht is er naar genoemd.
    Groetje, Ria

  21. Ik herinner me die lampionnetjes van vroeger..

  22. Toen ik kind was, stond onze tuin er vol van. Mooie beelden.

  23. wat mooi zo heb ik ze nog nooit gezien,op de onderste foto

  24. Mooie serie Edward en interessante informatie. Bedankt om dit te delen.

  25. Die hadden wij vroeger thuis, ik was ze helemaal vergeten… Wat fijn om ze hier weer te ontmoeten Edward!

  26. Dat van die geraamtes wist ik niet eens…vind ze met oranje jasje toch wel vrolijker 😉

  27. Nooit geweten dat het ook Jodenkers heet. Maar wat een geweldige serie heb jij er van gemaakt, geweldig …

  28. De kleur spreekt aan. De laatste fot is mooi.

  29. Prachtige dingen en dito foto’s

  30. Prachtig zijn ze net als jouw foto’s Edward. In de tuin kunnen ze flink woekeren dus ik heb ze niet meer maar ik mis ze wel

  31. ze blijven lang mooi die lampionnetjes!

  32. Heel mooie foto’s van de lampionnetjes broertje, vooral de twee laatste foto’s vind ik prachtig, een heel dikke kus van je zus Ann.

  33. Prachtige foto’s , vooral de onderste is mooi.

  34. Echte lampionplant ziet heel mooi uit. Deze foto’s zijn echt heel mooi geworden. Vraag me af waarom lampionplant voor de raam hangen? Is het om te drogen.Of gewoon voor de lol? Groetjes,

  35. WoW dat zijn echte kunstwerkjes!

  36. Ja, ik ben er dol op. Ik heb al diverse stekken van deze woekerplant in onze tuin gezet, maar helaas…hier wil hij niet gedijen en mijn broer krijgt hem niet uitgeroeid 🤣🤣🤣

Geef een reactie

