Robijn op Zoïsiet   38 comments

Robijnkristallen hechten zich vaak aan het groene Zoïsiet.

Robijnkristallen (2)

Robijn is een variëteit van korund, en wordt meestal gevonden in gesteente dat door vulkanische uitbarstingen is gevormd.
De vindplaats van dit stuk is Tanzania.

Robijnkristallen (1)

Posted 27 oktober 2017 by Edward McDunn in Verzameling mineralen

38 responses to “Robijn op Zoïsiet

Subscribe to comments with RSS.

  1. hoe krijg je het voor mekaar.. heb net weer een hoop fotos van je bekeken.. ongelooglijk… en ja.. ben weer terug van een lange pauze, hoe is ie??

  2. Heel mooi.

  3. Wauw wat is deze robijn echt schitterend mooi uit. KUn daar mee kleine steen maken. Zoals hanger maken. Echt heel mooie foto’s heb je gemaakt. Fijne zondag.

  4. Mooie kleuren vooral de eerste foto spreekt me aan

  5. In de vitrinekast heb ik nog mineralen liggen Edward, gevonden in de grotten van Frankrijk en een woestijnroos in Andelusië Spanje.
    Ook heb ik mijn kinderen en kleinkinderen een steen uit laten zoeken als herinnering .
    Deze of de foto’s zijn ook mooi.

  6. foto 1

  7. Ha ik denk bij die regen vooral aan fred astaire 😉
    Fijn weekend

  8. Eigenlijk Edward, zou ik het gewoon even willen aanraken. Niet te lang. Gewoon even.

  9. Wat prachtig, zonder beschrijving zou ik het gewoon niet weten wat het is.

    Groetjes,
    Filip

  10. een kunstwerk van de natuur Edward

    en een mooi stuk van je verzameling

    groeten

  11. Mooie foto van een door moeder natuur gemaakt kunstwerkje ! Mooie hobby heb je, amai ni !

  12. Kleurrijk!

    Vrolijke groet,

  13. Wat een fraaie kleuren Edward

  14. Ohhhh…zoooo mooi. Ik was afgelopen week bij een natuurmonumenten bezoekerscentrum en daar moest ik me beheersen om niet de hele tafel leeg te kopen…sterker nog…niets gekocht, maar wel staan kwijlen 🤣🤣🤣

  15. Kettinkje eraan en hup je hebt een ‘hangertje’. Mooi gefliepst!

  16. Wat mooi zeg, ja dat is ook natuur! Interessant voor mijn oudste kleindochter.. die is dol op edelstenen en mineralen en heeft er ook al heel wat.
    Mooie foto’s!

  17. Merkwaardig dat dit door Moeder Aarde zo wordt gemaakt.
    Van de eerste foto dacht ik eerst dat het een kunststuk was. Een soort zitzak, haha. Dom hè (-:
    Opgravingen vind ik altijd interessant en ik houd ook van stenen. Zelfs met een mooie kiezelsteen ben ik al tevree. Lekker goedkoop ook, zegt m’n man dan altijd. Eigenlijk wel terecht dat alles niet zomaar meer het land uitgevoerd mag worden… Jij hebt deze in elk geval!
    Dag Edje, lieve groet ♥

  18. Apart, Edward !
    Lie(f)s.

  19. Nieuw stuk in je verzameling Edward? Mooi!

  20. Wat een mooie steen broertje, en dat nog wel met robijn kristallen, je hebt het heel erg mooi op de foto gezet. Een dikke kus van je zus Ann.

  21. Mooie structuren en kleur Edward.

  22. Ooit was dit ook een hobby van mij het verzamelen maar ook bewerken van half edelstenen en mineralen, ik was het bijna vergeten maar toen ik je foto’s zag begon het meteen weer te ‘kriebelen’ en heb ik al je foto’s van deze verzameling ook nog weer even teruggekeken. Mooi hoor

  23. Wat bijzonder en prachtige kleuren ook.
    Heb ook je link met meerdere `stenen` bewonderd en vele onbekende namen kwamen voorbij
    Schitterend

  24. Heel mooie kleuren Edward Zelf opgegraven ?

  25. Een waar kunstwerk.

  26. Edward, mooie foto van een interessante hobby die je er blijkbaar op na houdt.Ik ambieer deze hobby niet maar vind het wel mooi om mooie stenen te zien in bijvoorbeeld een wilde bergrivier in Oostenrijk of zo. Maar dan verdiep ik mij niet in de geologische namen.Maar als je een verzameling van natuurstenen hebt is dat natuurlijk wel interessant om daar je verder in te verdiepen, te fotograferen en ons een beetje te laten meegenieten.En dat is middels deze mooie foto gelukt

  27. Wat mooi en dat voor een steen 😉
    Prachtig die kleuren

  28. Je bent een echte mineralist en al enig tijd bezig om deze gesteente op foto te zetten, 22 maart 2010 was de eerste foto zo te zien. Het combineren van twee hobby’s. Mooi gefotografeerd Edward.

  29. Schitterend Edward wat heb je toch een brede interesse geweldig dat wij daar van mogen meegenieten !!

  30. wauw edward wat mooi om te zien

  31. Prachtig van kleur Edward en moeder aarde zorgt heel vaak voor mooie verrassingen

  32. een juweel!!

  33. We willen er best wel eens zelf zoeken hé Edward.

  34. Pracht kleuren….bijzonder mooie foto’s ….

Geef een reactie

