Belemniet   24 comments

Belemnieten zijn uitgestorven tienarmige inktvissen die op de huidige pijlinktvissen leken.
Zij leefden in het Jura tijdperk, 201-145 miljoen jaar geleden.
Ze konden 3 meter lang worden, en waren  kegelvormig met een kalkrijke schelp

De vindplaats van deze fossiele schelp is, May-sur-Orne in Frankrijk.

Belemniet

Posted 1 november 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

24 responses to “Belemniet

Subscribe to comments with RSS.

  1. Woooow ! Wat een schitterend bewaarde fossiel ! Naar zo’n dingen kan ik echt uren kijken ! Dikke proficiat Edward !

  2. Wat een wonderbaarlijk magische schelp zowel in vorm, kleur als materiaal. De foto is prachtig.

  3. Okè…ik bel em niet….. 🙂 🙂 🙂

  4. Oei dat is een mooie en prachtig vastgelegd Edward!
    Eindelijk weer internet hier bij de Bakkertjes pff.

  5. Prachtig Edward! En leerzaam. 😊

  6. Me volledig onbekend maar wat mooi Edward

  7. Wat een mooie heeft ook echt de vorm van een sepia die je vaak op het strand vindt maar dan mooier 😉

  8. Ik kan me voorstellen, dat dit, zeker op ware grootte, een zeer indrukwekkend object miet zijn, Edward

  9. wauwwwwww edward, wat een prachtige steen

  10. Prachtige vondst Edward. 200 miljoen jaren.Het is nogal wat.

    Groetje, Ria

  11. Je hebt de details van dit prehistorische monster(tje) bijzonder mooi vastgelegd Edward.

  12. Een kunstwerk !
    Lie(f)s.

  13. Wat prachtig Edward!

  14. Een bijzonder mooie foto en ook een bijzonder mooi fossiel broertje, eigenlijk niet zo erg dat ze zijn uitgestorven, want anders had je dit geweldig mooie stuk niet gehad, en daarbij komt dat de evolutie altijd door zal gaan, een heel dikke kus van je zus die maar twee armen heeft.

  15. heel mooi Edward, de foto en het fossiel

  16. Onvoorstelbaar 200 miljoen jaar geleden en zo mooi bewaard. Schitteren,

  17. Wat bijzonder om te zien en te lezen.

  18. Wat bijzonder Edward nooit eerder gezien. Waarom zijn ze uitgestorven weet je dat ?

  19. Nog nooit van gehoord of gezien, bedankt voor de info en foto.

  20. Nog nooit van gehoord laat staan gezien…weer wat wijzer geworden van je blog.
    Groetjes

  21. Bijzonder zo een schelp,drie meter lang? Het moet prachtig zijn.

  22. hier steek ik wat van op Edward

    prachtige foto

    groeten

  23. Voor mij heel fotogeniek !! Mooi Grts

  24. Ik vind ze prachtig en de foto is dat ook!

Geef een reactie

