Kameleon   25 comments

Bijna iedereen kent, of heeft weleens  een kameleon gezien,
het diertje verschiet nogal eens van kleur, vooral wanneer ze mij zien.

Kameleon (1)

In China, zij ze erg bedreven in het snijden en hakken (carving) van mineralen, en maken er o.a.  prachtige miniaturen van.
Men heeft een Kameleon vervaardigd uit een stuk Chrysocolla.

Kameleon (2)

Chrysocolla wordt onder andere gevonden in Mexico, Chili, Peru en Canada.

Kameleon (3)

 

Posted 4 november 2017 by Edward McDunn in Verzameling mineralen

25 responses to “Kameleon

Subscribe to comments with RSS.

  1. Knap werk maar de echte hebben toch mijn voorkeur.

  2. Heel bijzonder om te zien, prachtige opnames!

  3. Prachtig zeg….en wat een kleuren !!

  4. prachtig gemaakt kan er jaloers op worden.

  5. Bijzondere beestjes Edward.

  6. Als die prachtige kameleon dat onderste rode appeltje ziet in welke kleur zou hij dan verschieten Edward:-)

  7. Wat een mooie kleurrijke foto’s zijn het geworden. Knap gemaakt hoor.

  8. Sterke beelden ………………bedoel beestjes Edward Grts

  9. Als hij jou kleur aanneemt….ben je een groentje..Ha..ha…Mooie foto`s hoor.

  10. bijzonder knappe foto’s Edward…

    geef mij de echte maar, alhoewel mijn lievelingsdiertje zullen ze niet worden

    fijne zondag

  11. Toch raar…
    Lie(f)s.

  12. De eerste is 100% homo en de rest is nep 🙂

  13. Ze zijn prachtig gemaakt, heel kunstig met al die plooien en vouwen, die die beestjes hebben

  14. De kameleon is een mooi en apart diertje in zijn soort.Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de echte. De uitgehakte
    Vorm is misschien wel knap om te maken, maar benadert nooit de echte.

  15. ehmmmmm… eerlijk … ik zou zo’n dingetje niet in huis hoeven.. maar ik vind het wél knap gevonden dat ze die conclusie zo doortrekken:-)

  16. Geweldig mooie foto’s broertje, wat ontzettend knap zijn de kameleons gemaakt, toch ga ik voor de echte, een heel dikke kus van je zus Ann.

  17. Bij de middelste foto moest ik aan chocola denken maar dat komt vast omdat ik naar het chocoladefestival ben geweest 😉 Heb jij zelf de kleuren bewerkt tot het resultaat van foto 3? Want volgens mij is dat dezelfde Kameleon als ik naar de tekening in de ogen en de rest van de kop kijk.

  18. Wat een mooie kleuren

  19. De wereld zou er mooi uitzien als we allemaal zo een vel hadden dat van kleur veranderd.Toch wel speciaal deze dieren.

  20. Ongelooflijk hoe mooi die kunnen kleuren. Ze staan er mooi op Edward!

  21. Geef mij de echte dan maar 😉

  22. Wat een prachtige kleuren in deze camelions die zich aanpassen aan de omgeving

  23. Prachtig Edward ze schrikken echt nier van jou hoor soms zijn ze wat verlegen en verschieten dan van kleur. Niets menselijks is de dieren vreemd. Maar jouw miniatuur is prachtig.

  24. Kleurrijk en creatief

Geef een reactie

