Meervoudige belichting.

Op mijn camera zit de mogelijkheid voor meervoudige belichting, dat houd in, dat je meerde opnamen kunt opslaan als één foto.
Het is niet iets om regelmatig te doen, maar het leek mij wel leuk om er eens mee te experimenteren.

Men neme een Onyx boekensteun…..
1

En dan aan de slag……het is best nog wel lastig, omdat de serie opnamen snel achterelkaar genomen moet worden,
en je in de tussentijd het onderwerp moet verplaatsen.
Hierbij is een afstandsbediening handig, je kunt dan bij het onderwerp blijven, snel verplaatsen, en met de andere hand
de afstandsbediening gebruiken.
Je kunt instellen hoeveel opnamen je achterelkaar wilt nemen, ik heb het bij 3 gelaten…..en dit is het resultaat.


Deze opname heb ik bewust soft gehouden, ik vond het wel iets hebben.

2

Je kunt ook een sfeerlichtje nemen.
3

En dan heb je er ineens drie op een rij….gezellig toch?

4

20 gedachten over “Meervoudige belichting.

  1. Hoe je het gedaan hebt heb je het gedaan, maar ik vind dit heel artifarti Edward. Ik zou echt niet weten hoe dit moest en je kan uitleggen wat je wilt, maar dat brein van mij snapt het niet helemaal.

    Ik heb wel een optie dat ie met een klik op de ontspanknop 4 of 5 foto’s snel achter elkaar maakt, maar wat jij hier doet kan ik met mijn camera volgens mij niet. In ieder geval geeft dit wel hele leuke resultaten.

    Groetjes, Helma

    Like

  2. Wat een leuk experiment,we raken het kind in ons zelf niet kwijt en dat is een goed ding.
    Groetjes,Corry.

    Like

  3. Geweldig Edward ja het is altijd leuk om te experimenteren. Voor al het tweede paard en de lichtjes vind ik geweldig. Fijne dag nog Groetjes Ineke

    Like

  4. Soms kom je met ideeën dat ik echt denk die man heeft gewoon te veel tijd, alsi k al op het idee zou komen zou ik nog niet eens tijd hebben om het uit te werken hihi, Ik hou het dan ook maar bij gewone foto’s maar zelfs daar heb ik tegenwoordig geen tijd voor. pff hoezo druk ?

    Like

  5. Ja hey dan moeten ze het zelf op komen halen…dat heet werk!!!
    Och kan altijd nog bij oud papier als we het niet kwijt raken…levert het meer op.

    Like

  6. zo te zien had je een leuke bezichheid met een evenzo leuk resultaat
    zo maak je dus van 1 boom een heel bos, alleen dan is het aan te raden de camera te verplaatsen inplaats van het opject.

    Like

  7. Leuk zo’n experimentje Edward. Deze mogelijkheid kende ik ook nog niet. Wel dus idd zo’n soort belichtingstrapje, maar dan moet je nog kiezen welke van de 3 je wilt gebruiken. Je kunt ze dan niet als één opslaan. Vind het trouwens allemaal best ingewikkeld hoor als ik zie wat jij en Henk bijvoorbeeld allemaal kunnen en kennen. Ben niet zo van die technische know-how.

    Like

  8. Als ik het goed begrijp maak je de foto’s met een belichtingstrapje en wordt de foto door de software in de camera samengesteld ?
    Deze mogelijk ken Canon niet maar het ziet er heel leuk uit Edward

    Like

    • Nee hoor Henk, het is geen belichtingstrapje. Je maakt gewoon meerdere opnamen met dezelfde instellingen achterelkaar,
      en die worden als één foto opgeslagen. Dit waren zomaar een paar probeerseltjes, maar je zou ook kunnen denken aan vuurwerk.

      Like

  9. Dat is helemaal nieuw voor mij wist zelfs niet dat het bestond.
    Fijn zo te experimenteren voor een keertje.
    De boekensteun heeft wel wat maar dat 3 dubbel lichtje zegt me niets.

    Like

  10. Leuk die experimenten en dat zal best wel knap moeilijk zijn, maar als ik eerlijk ben en tegen jou ben ik dat altijd vind ik de gewone foto’s van de boekensteun en het sfeerlichtje toch mooier, vooral het sfeerlichtje vind ik echt heel mooi maar de drie opnames achter elkaar van dat lichtje lijkt nu net een heel duur en bijzonder paasbrood ach en die tijd schiet ook al weer op. Veel liefs en een dikke kus van mij voor jou!

    Like

  11. Leuk om zo eens te experimenteren met je camera ! Ik weet niet of die van mij dan ook kan, ik zal eens kijken !

    Like

  12. Hallo edward,

    Wat hebt je leuk gedaan met de foto’s. Zo dichtbij foto’s maken is een kunst. Sfeerlicht is super mooi om te zien.
    Zo scherpe foto’s hebt je gemaakt.
    Echt heel mooi!!!!!!!!!!

    Fijne week gewenst.
    Groetjes van Jacqueline & Ferry.

    Like

  13. Hallo Ed wel grappig om dat te doen ik zou het niet weten hoe je dit
    zo voorelkaar krijgt. erg leuk om te zien . fijne week toegewenst,,
    ja ja je zus ann eindelijk..gevonder .heel leuk
    ik heb me rot gezocht..ik was al bezig om een grote stapel folders uit te printen .
    grapje ..Ed maar wel erg leuk..

    Like

Reacties zijn gesloten.