Staking!!!!!

Vrienden,

Ook in Denemarken heerst onrecht, daar mogen werknemers van Carlsberg  tijdens het werk niet meer een biertje drinken….het moet potjandorie toch niet gekker worden! Waar de vakbonden jarenlang voor hebben gevochten, wordt zomaar eventjes teniet gedaan, in wat voor wereld leven wij? In het arbeidscontract van de dikbuikige personeelsleden staat duidelijk……”er mag de hele dag volop bier worden gedronken, zolang U niet dronken aan het werk bent, iemand die zich een beetje duizelig voelt, wordt ten sterkste aangeraden gedurende minimaal een uur een tukje te doen”…. er is hier dus duidelijk sprake van contractbreuk. Er mag nu alleen nog maar tijdens de lunchpauze een biertje worden gedronken, en dat werkt natuurlijk niet. Probeer maar eens in een half uur de hoeveelheid bier naar binnen te gieten voor een hele dag, dan kom je aan eten niet meer toe.

3

Er is dan ook een wilde staking uitgebroken, waarbij de vrachtwagenchauffeurs zich hebben aangesloten. Zij zijn solidair met hun collega’s in de fabriek, ondanks dat zij drie biertjes uit de kantine mogen meenemen, omdat zij bijna geen tijd hebben om te lunchen. Nee,nee, er is bestaat geen enkel risico dat de chauffeurs dronken achter het stuur zitten hoor,de vrachtwagens zijn uitgerust met een anti-alcoholslot, waardoor het niet mogelijk is om de wagen te starten als de chauffeur dronken is, trouwens hij zou het contactslot dan toch niet kunnen vinden. Overigens hebben de olijke stuurraddraaiers hun maatregelen genomen, en bezorgen de goudgele nectar nu met paard en wagen bij de dorstige medemens. Er is één probleem, waar plaats je bij een paard het anti-alcoholslot?

5

Eén en ander was aanleiding voor Uw razende reporter om eens een kijkje te gaan nemen bij de brouwerij van Carlsberg in Kopenhagen, en ik trof daar toch eigenlijk wel ontoelaatbare omstandigheden aan. Aangekomen bij de balie van het hoofdkantoor, moest ik eerst een alcohol test ondergaan, bij een promillage van minder dan 1,8 kom je daar niet binnen. Nadat ik eindelijk de lallende receptioniste aan haar verstand had kunnen brengen dat ik graag wat foto’s wilde maken die toch wel scherp moesten zijn, mocht ik bij hoge uitzondering nuchter naar binnen.

In de bezemkast van de werksters was geen emmer sop, zwabber of dweil te vinden, maar wel……
6

Normaal liggen in het magazijn van de onderhoudsmonteur reserve onderdelen voor de machines en stookketels, maar daar was geen ruimte meer voor.
1 

Tja,….ergens kon ik de beslissing om het alcohol gebruik tijdens het werk af te schaffen wel begrijpen, het kan natuurlijk ook te gek worden!

Over de Directeur-generaal overigens geen kwaad woord hoor, ik was er net op het moment dat het jaarlijkse personeelsfeestje werd gegeven, ondanks de staking ging dat gewoon door, en werd daar voor uitgenodigd.
4 

Uw razende reporter Edward.

24 gedachten over “Staking!!!!!

  1. Je mag ook niets meer tegenwoordig. Geen pilsje meer in een bierbrouwerij, het moet niet gekker worden !

    Like

  2. moest er beetje om lachen zie me toch echt niet met flesje bier achter de kassa staan hi hi dan werd het wel een geken boel bij ons is het nu al maaaaaaar dannnnnnnnnnn

    Like

  3. @Nicky: Jij weet tenminste wat ons toekomt, ik ga zometeen aan de bami, dus dat komt prima uit…..PROOST!

    Like

  4. Dat geeft niets doe maar rustig aan, ze zeggen altijd "Alle goede dingen komen langzaam" ;-)))

    Like

  5. @Ann: Ja dat klopt, maar voor Opa terug en weer een beetje op adem is gekomen, duurt wel even hoor….whahahahaha!

    Like

  6. @Ilona: Dat mateloos zuipen tijdens het werk is ook het enige wat ik mis nu ik met pensioen ben, die ambtenaren kunnen er ook wat van hoor!…hahaha.@Murwari: Ik hoop toch wel dat Henk een baantje voor mij kan regelen bij hem op het werk hoor, daar kan je tenminste nog eens uit je dak gaan!

    Like

  7. Bij Henk op het werk mag het ook niet meer. Maar andere dingen nog wel. Bij ‘ons’ mag NIETS meer

    Like

  8. Wat een oeverloos gezanik dat je niet mag zuipen tijdens het rijden! Iedereen zegt toch dat ie daar ‘scherper’ van wordt? Dan kan er toch niets gebeuren? De overheid moet ook ieder pretje van de zwoegende mens verpesten of zelfs afnemen! En dat Fun Football Tournament mag weer niet van Uncle Bill. Ook zo’n zevenzeikerd. Blijf zo doorgaan, razende reporter en neem er af en toe zelf ook een joh…… worden de foto’s misschien nóg scherper!

    Like

  9. @Ingeborg: Ik snap ook niet dat het niet meer mag hoor, er is toch niets mis mee om vanaf je werk dronken thuis te komen? Ik wens jou ook nog verder een fijne zondag hoor.

    Like

  10. Ben blij dat we een razende reporter hebben, zo blijven we van alles op de hoogte.Geweldig logje, maar het blijft intens triest dat je onder werktijd niet meer zuipen mag……WahaaaaaaNog een fijne zondag gewenst.

    Like

  11. Whoehahaha, Edward doe het maar niet denk om je hart je moet nog even langer mee! Overigens heeft Lukas daar ook wel een punt, allemaal maar net als in Roemenië zelf drank gaan stoken?

    Like

  12. Zal eens kijken of ik iets voor je kan regelen Edward. Ons bedrijf kan handige gepensioneerde klusjesmannen goed gebruiken. Wel gaat er een gedegen medisch onderzoek aan vooraf want voor menig 65+ er is de spanning reeds teveel geworden.

    Like

  13. @Henk: Zoeken ze bij jou op het werk nog een manusje van alles?, zo te lezen is het daar op de werkvloer één groot feest!

    Like

  14. we zijn niet ver meer verwijderd van de tijd van paard en wagen met de huidige benzine prijzenen ook kan er weer gedronken worden alleen hoe te betalen?????????leuk blogje met leuke fotos heb je er weer van gemaakt,zou zeggen lekker dooorgaan en veel plezier.

    Like

  15. Ook bij ons op het werk mag niet meer gezopen worden Edward. Tenminste niet op de productievloer. Op direktienivo vergadert men tgenwoordig liggend nadat een dronken direkteur uit het raam was gedondert.Voor ik ’t vergeet…………………..sex & drugs is nog steeds toegestaan op de vloer

    Like

  16. Kan me voorstellen dat je tijd nodig had om te herstellen. Dacht al waar is Edward. Nu weet ik het zeker. Fijn weekend. Paracetamol is goed tegen haarpijn :=)

    Like

  17. Ja ik hoorde dit op het journaal. Het is toch te gek voor woorden dat je niet eens meer een biertje onder werktijd mag drinken. Constante kwaliteits controle is toch het beste lijkt mij ;-)!Fijn weekend!

    Like

  18. Blauwe Manus achter de handkar is ook nog optie, dat kost wel wat spiritus maar dat is tegenwoordig goedkoper dan bier!Toch een dikke kus terug.

    Like

  19. @Ann: Van mij mogen de melkboer, schillenboer en bakker ook weer met paard en wagen langs de deuren gaan hoor, mij hebben ze als klant. Hahaha…..het heeft wel even geduurd voor ik weer was bijgekomen van het personeelsfeestje hoor, het heeft wel een paar strips Paracetamol gekost, maar dat mag de pret niet drukken!Toch maar een dikke kus terug…HIK!

    Like

  20. Arme, arme stumpers, geen wonder dat er een wilde staking is uitgebroken het zal er dan ook heet aan toe gaan wat event. weer gekoeld kan worden met de nodige biertjes. Paarden hebben geen alcoholslot maar die vinden vanzelf de weg naar huis en aan de bierlucht zijn ze wel gewend, die komen altijd goed terecht. De directie moet niet zeuren, dat beetje magazijnruimte is snel verholpen met het bouwen van wat kleine keetjes voor het gereedschap. Je had het weer helemaal voor elkaar met het personeelsfeestje en ga mij nu niet wijsmaken dat je na het maken van de onderste foto nog nuchter bent gebleven. Razende reporter zijn is toch wel een prachtig beroep broertje, maandag even bij de post kijken of er ook een ansichtkaart ligt uit Denemarken, misschien ruikt het in het halletje wel naar bier dan weet ik het meteen en ga op de lucht af. Dat Carlsberg moet ik toch eens proberen, als je daar de hele dag van kunt drinken zonder dronken te worden dan lijkt het me wel wat vooral bij warm en dorstig weer. Waar jij het meeste plezier van hebt gehad weet ik niet al kan ik het raden, maar de bovenste foto met die prachtige bierkar alleen al daar zou je een staking voor beginnen, er moeten meer en meer paarden en wagens komen het is een pracht gezicht, zo te lezen ben je al weer aardig bijgekomen van alle drank gelagen en de bijna blote dames die je hebt gezien, op naar het volgende land Edward de razende reporter houdt me mooi bij over de toestand in de wereld.Géén kus effe, dan moet ik eerst zelf een pilsje nemen ;-))) Dag lieverd.

    Like

Reacties zijn gesloten.