Getijklok Maassluis

In de zijgevel van het oude stadhuis uit 1676, waarin thans het Nationaal Sleepvaart Museum is gevestigd,

Nationaal sleepvaart Museum (1)

aan de Hoogstraat 1-3 te Maassluis,

Nationaal sleepvaart Museum (2)

zit een prachtige Getijklok.

Getijklok 1

Getijklok 2

Getijklok 3

35 gedachten over “Getijklok Maassluis

  1. Dit is een parel van pure meesterschap. Je zal dit toch maar verzonnen hebben en ook kunnen maken. En het dan ook nog fantastisch op de foto zetten. Die middelste foto is heel sfeervol. Je bent echt een kanjer, Edje (-:
    Lieve groet.

    Like

  2. Nou…. niet alleen die getijklok heb je mooi gefotografeerd maar het hele gebouw heb je geweldig mooi vereeuwigd!!
    De tweede ofwel middelste foto is echt fantastisch mooi. In de eerste foto kan je ook goed zien hoe mooi het gebouw wordt onderhouden maar die tweede is zo mooi sfeervol en in heel mooi licht vastgelegd. Mijn complimenten.
    Lieve groetjes, Helma

    Like

  3. Wat mij meteen opviel, is dat er nog een mooie ‘ouderwetse’ rode brievenbus staat. Jammer dat die allemaal zijn vervangen destijds voor die saaie bakken op paaltjes. Zeker in steden die een hoge leeftijd hebben, hadden ze moeten blijven staan.

    Like

  4. Ik krijg steeds meer zin om jouw stad eens te bezoeken….. voor zover ik t al kende was t van t doorrijden… maar er is duidelijk heel veel meer moois te zien dan de foto’s van jjouw logjes hier…

    Like

  5. wat een uitvinding edward, ik hoorde er nog nooit eerder van,
    bijzonder…
    wat is de mens toch wijs, en wat kan hij toch veel, bewezen weer met deze klok,
    dank je wel voor deze info Edward

    Like

  6. Ha ook ik ga voor nummer 2 maar de andere geven veel info en het geheel maakt het af…
    Valt me iedere keer op dat fotograven wel heel anders kijken dan de gemiddelde mens. 😉
    Groetjes

    Like

  7. Knappefoto’s Edward .Had nog nooit van een getijklok gehoord.Heel goed te verstane uitleg.Denk dat we dat in België nooit ergens gehad hadden Maar als het om water gaat zijn jullie wel altijd heel knap bij de zaak geweest.

    Like

  8. oude gebouwen hebben een verhaal,onder de trap lijkt het wel een dicht gemetste deur.Die klok is wel heel bijzonder en zoals altijd weer mooi in beeld gebracht door u.

    Like

  9. Wat een prachtig gebouw en dat heb je heel mooi in het donker vastgelegd, prachtfoto is dat. Die getijdeklok is wel heel bijzonder, knap staaltje om zoiets uit te denken!

    Like

  10. Wat een prachtige foto’s Edward en wat een bijzondere klok wat een vernuft om zoiets te bedenken en te ontwerpen echt geweldig! Eerlijk gezegd heb ik er nooit zo bij stil gestaan en het als vaststaande feiten aangenomen als ik ze op een bord geschreven zag staan in Zoutelande en dat dan ten behoeve van de vissers. Ik ben weer wat wijzer geworden dankjewel !

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.