38 gedachten over “Paardenbijter libel

  1. In 2015 heb ik ook eens een Paardenbijter libelle zien voorbij vliegen en heb er gelijk een foto van genomen, wat ook al niet gemakkelijk is in de vlucht… Ik heb hem dus ook niet zo mooi als die jij hier zo fantastisch mooi in close-up hebt! Nou ja op het moment zelf wist ik het toen nog niet welke soort het was. Daar ben ik pas na het uitvergroten en wat zoekwerk erachter gekomen. Sindsdien heb ik deze prachtige libelle niet meer terug gezien. Voor wat ik gelezen heb op Wikipedia, hoeft het paard niet te vrezen voor deze prachtige libelle, integendeel zou hij deze heel dankbaar moeten zijn ๐Ÿ™‚ Ook de foto van het paardenhoofd is prachtig in beeld gezet, Edward! Je hebt de link duidelijk gemaakt, hahaha… ๐Ÿ˜‰
    Lieve groetjes, Heidi

    Like

  2. De paarden bleven angstvallig op stal staan whahahahahahah….. geweldig weer hahahahaa…….
    Twee werkelijk schitterende foto’s Ed ๐Ÿ˜€
    Lieve groetjes, Helma

    Like

  3. O mijn god. Wauw wat een mooi beest! Dat blauw ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜. Ik ben er doodsbenauwd voor, maar ze zijn zo intrigerend om te bestuderen. Had er laatst ook eentje in de tuin voor een uur of zo. Verstijft in de stoel, maar kon mijn ogen niet van ‘m afhouden.

    Like

  4. Prachtig Edward In zeeland had ik ze ook vaak om deze tijd van het jaar Ze zijn razend snel toen Willemien de poes nog buiten woonde ging ze op de motorkap van de auto zitten en sloeg ze met een haal uit de lucht, haar zoon zat naast haar om het kunstje af te kijken, maar dat lukte nog niet zo goed haha hij probeerde dan de buit van Willemien te stelen maar kreeg dan met haar andere poot een flinke pets! Tja dat kunnen paarden niet dus die moeten dan maar beten binnenblijven haha

    Like

  5. Wat een schitterende foto’s broertje, ik ben helemaal weg van die paardenbijter libel, wat een schoonheid, het paard is ook mooi, maar ik zou best die libellen eens in het echt willen zien, ik vind alle libellen mooi, maar dit is toch wel een uitzondering. Een heel dikke kus van je zus Ann.

    Like

  6. is dat zo ,bijten die paarden ?Leuk om te weten ,niet leuk voor de paarden.Mooi diertje overigens ,die paardenbijter.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.