Reuzenpanda’s

Sinds enige tijd, verblijven de Reuzenpanda’s Wu Wen en Xing Ayin in Ouwehands Dierenpark te Rhenen.

Reuzen panda (1)

Ze hebben daar een prachtig onderkomen, geheel in Chinese stijl.

Reuzen panda (4)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Reuzen panda (3)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Reuzen panda (6)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Reuzen panda (9)

En er is natuurlijk de onvermijdelijk Giftshop.

Reuzen panda (7)

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

Reuzen panda (8)

De belangstelling voor de Panda’s is zó groot, dat je ze maar een half uurtje op een afgesproken tijd kunt bezoeken.

Reuzen panda (2)

Helaas kan je ze niet echt mooi fotograferen, de binnen verblijven zijn afgeschermd met glas,
en als ze al even buiten komen, zijn ze van bovenaf te zien.

Reuzen panda (5)

48 gedachten over “Reuzenpanda’s

  1. Een prachtige fotoreeks en de panda staat er knap op, ondanks het van bovenaf gefotografeerd is, Edward! Wat ziet hij eruit om te knuffelen. Een beer met grote aaibaarheidsfactor, maar of die echt zo aaibaar is zou ik niet durven uit te proberen… Niet alles is wat het schijnt! Ze hebben wel een heel mooi verblijf gekregen en de rest is allemaal commercieel gedoe! Ook jammer dat de tijd zo beperkt is voor de prijs die je ervoor moet betalen! Bij ons in de buurt in het dierenpark Pairi Daiza verblijven ook twee Reuzenpanda’s en er is enige tijd geleden daar een panda geboren, die ondertussen wel al flink gegroeid zal zijn. Toch ben ik er nog niet gaan naar kijken, want ik heb geen zin om te staan aanschuiven voor een paar minuten je er maar een glimp kan van opnemen. Lieve groetjes, Heidi

    Like

  2. En in dat half uurtje, met hoeveel mensen sta je daar dan? Het zijn wel erg mooie beren, ze spreken toch echt wel tot de verbeelding. Maar ja, dat het allemaal zoveel moet kosten en dan nog niet eens eeuwig mogen blijven schiet ons Nederlanders dan toch weer in het verkeerde keelgat lees ik uit de reacties. Ze zijn er en ze zitten prachtig. Toch een leuke ervaring.

    Like

  3. Je kon er in ieder geval foto’s van maken Ed.
    Ik moet zeggen dat hun onderkomen echt wel heel luxe is hoor.
    Ik zag ook het filmpje van Henk! Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken!!??
    Lieve groetjes, Helma

    Like

  4. Erg mooi je foto’s je hebt toch maar mooi de panda er op gekregen, misschien komter nog wel een klein pandaatje bij . Jammer dat je maar een half uurtje krijgt om daar een foto van te maken

    Like

  5. Luxebeesten Edward maar de foto’s zijn prachtig.
    De panda’s zijn vandaag jarig en hebben ook een taart gekregen. China klapt in de handjes blij blij blij.

    Like

  6. Een prachtige serie foto’s broertje, en het is je gelukt een Panda mooi weer te geven. Zelf vind ik het onderkomen mooier, maar dat heeft wel 7 miljoen gekost, dan de huur van deze troetels, een miljoen per jaar te betalen aan China, het is eigenlijk te gek voor woorden. Afijn, Ouwehands dierenpark schijnt er nog aan te verdienen ook en de entreeprijzen voor het half uurtje kijken gaat omhoog. Jij hebt ze in ieder geval gezien en er een mooie foto aan overgehouden, ik denk dat de rest van het park heel wat leuker is om te zien. Een heel dikke kus van je zus Ann.

    Like

  7. Mooi blog om er eens goed bij stil te staan, Edward!
    Ik word er altijd een beetje verdrietig van… 😥
    Ik begrijp het wel… maar ze hebben wel een keuze en welke neem je dan en zij hebben voor deze keuze gekozen, in mijn ogen jammergenoeg. 😉
    Lieve groetjes van Anna 🤗

    Like

  8. Het heeft wat mogen kosten….is eigenlijk te gek voor woorden…hetzijn mooie dieren…maar dat zijn meer dieren…
    Doet niets af aan je foto’s Edward…die zjn heel mooi.

    Like

  9. Mooie foto’s. Het is net China. In China mag je de Koala beren ook maar een half uur achter glas zíen. Buiten kun je ze daar alleen vanuit verte zien. Je komt gewoon niet dichtbij ze. Ik kan me voorstellen dat het een vooorwaarde vanuit China is om de Koala beren te kunnen krijgen.
    Chinezen hebben toch andere ideeën dan wij over hun troetelkindje.

    Like

  10. Prachtig foto’s heb je gemaakt uit Rhenen. Er moet afspraak maken voor in te gaan. Dat vind ik minder. Panda zijn prachtig beesten om te zien. Filmpje van Henk. Och wat kunnen echt piepen of janken. Ze hebben zeker prachtig Chinese stijl gemaakt. Heel apart.

    Like

  11. Één foto…maar wat voor één…ik vind hem heel mooi. Hoewel Ouwehand bij ons in de achtertuin is en ik gek op dierenparken ben, zul je mij er voorlopig niet zien. Ik begrijp best dat ook dierentuinen commercieel geexploiteerd dienen te worden, maar dit hele pandaverhaal stuit me wel heel erg tegen mijn borst – in alle facetten 🤔

    Geliked door 1 persoon

  12. Ach hemeltje, wat een zielige commercieel uitgebuite misbakseltjes, maar het zijn enkel de Chinezen die er geld aan verdienen 😦 Mocht je nog denken dat dit echte beren zijn dan raad ik je aan om even het filmpje te beluisteren 🙂

    Like

  13. Je hebt er wel een geweldig mooi portret van weten te maken. Ik vind het wel erg dat je er maar een half uur naar mag kijken want de entree is behoorlijk en ik moet er ook nog een reis voor maken. En dan nog maar afwachten of ze ook naar buiten komen!

    Like

  14. Wat een schitterende foto’s! Panda’s zijn gevaarlijke dieren (volgens de verzorgers) maar wat zijn ze toch fraai om te zien! Commercie is de dierentuin niet vreemd maar ja, ze moeten ergens aan verdienen! Mooie reportage!

    Like

  15. Het zijn koddige dieren maar de stormloop voor hen is commercie en er zijn heel veel dieren die schattig of koddig zijn waarvoor nooit zulke aandacht wordt gevraagd.Vind zezelf ook tof maar ga niet staan drummen om even een glimp van hen te kunnen opvangen

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.