Oude brievenbus Maassluis   27 comments

Tegen de zijmuur van het oude stadhuis uit 1676 ( sinds 1979 Sleepvaartvaartmuseum) in Maassluis,

Oude brievenbus (1)

staat een oude rode brievenbus.

Oude brievenbus (3)

Hij is naar mijn mening nogal fotogeniek, voor zijn leeftijd ziet hij er nog prima uit.

Oude brievenbus (2)

—————————————————————————————————————————————————————-

Oude brievenbus (4)

—————————————————————————————————-

Rode brievenbus (5)

Posted 10 november 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

27 responses to “Oude brievenbus Maassluis

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi en die moet zeker blijven hoor. Eigenlijk best jammer dat ze weg zijn.

  2. De laatste foto is het helemaal Edward. De brievenbus ken ik nog wel.
    Groetje, Ria

  3. Prachtig Edward die oude postbussen vond ik mooier en sterker dan die blikken trommels van tegenwoordig

  4. Prachtig zo een oude brievenbus
    Past ook mooi bij de rode luiken

  5. prachtig, ik ga voor de laatste vanwege de mooie belichting

  6. Het is en blijft een prachtig stadhuis. Een om trots op te zijn. Sfeervol door jou “op de kiek” gezet om het maar even ordinair te zeggen (-:
    Ik zou best die brievenbus willen hebben maar dan zou ik jullie tekort doen en dat wil ik niet. Een heel kleurrijk gebeuren en het wordt in ere gehouden.
    Mooie reportage, Edje (-:
    Lieve groet ♥

  7. Die brievenbus is geweldig, het voert ons mee naar de oude tijden. Maar de symmetrie in de eerste foto kan me ook bekoren. Altijd mooie en genietbare fotografie hier !

  8. Mooie foto’s heb je er van Edward.
    Al spreekt mij de laatste foto het meest aan ;-))

    Groetjes Tinie

  9. In Deventer staat ook nog zo’n brievenbus. En ga er maar vanuit dat ook die buiten gebruik is. Mooie avondplaat Edward

  10. WOW, prachtige foto’s broertje en wat leuk dat deze mooie oude brievenbus bewaard is gebleven. Tegenwoordig slopen ze alles, telefooncellen en oude brievenbussen zie je haast niet meer en ik kan dat alleen maar jammer vinden. Een heel dikke kus van je zus Ann.

  11. ’t Is mooi !
    Lie(f)s.

  12. Sterke brievenbus Edward Enig Grts

  13. Goh…wat een vooruitgang destijds voor Maassluis, een heel mooie serie, al vind ik de laatste wel Toppie.
    Heb je toch goed je foto`s kunnen ontwikkelen met dat vreemde water bij jullie… ???….. 🙂 🙂 🙂

  14. Prachtserie is dit geworden…heb een foto van 2 kleinkinderen met zo een brievenbus…oud en nieuw hihi
    Fijn weekend en laat de snert je smaken 😉

  15. Heel mooi dat dit bewaard gebleven is. Er verdwijnt veel te veel van stads- en dorpsbeeld . Mooie foto’s ook.Je zou haast willen dat mijn email-inbox er ook zo uit zag

  16. Mooi zijn ze he ? En ook die melding erboven mooi in dezelfde stijl. 😀

  17. Dat is echt lang geleden, jammer van deze mooie bussen dat ze uit het straatbeeld verdwijnen

  18. Haha Edward, leeftijd zegt niet alles. Rood is overigens mijn favoriet. Mooi rood is niet lelijk.

  19. Prachtig met dat rood in de foto’s in het donker. En natuurlijk een heel mooie retro brievenbus.

  20. Ik stam nog uit de tijd dat mijn vader me op tilde om daar een brief in te stoppen gericht aan: De Wel edele heer : met mooie krulletters gescheven Edward dus die vergeet ik niet. Jammer dat ze er niet meer zijn .wie krijgt er nog brieven behalve van de belastig en zelfs dat binnenkort niet meer…je zal er nog naar verlangen haha alles digitaal.

  21. iets om in ere te houden Edward

    en een prachtige nachtfoto

    groeten

  22. Die brievenbus staat daar mooi te pronken
    Leuk deze aandacht

  23. Een mooie combinatie van kleuren!

  24. Ah, jullie hebben ook nog zo’n mooi oud raadhuis (nu museum.) en het is ook mooi die brievenbus daar nog te zien. Waren er daar idd maar meer van.

  25. Ja wel eens gezien maar lang geleden mooie foto’s!

  26. Zagen alle brievenbussen er nog maar zo uit het zou m.i. het straatbeeld verrijken. Mooie foto’s van een mooi plekje!

Geef een reactie

