SprookjesBeelden aan zee

In 2004 is op initiatief van Theo en Lida Scholten, stichters van het museum “Beelden aan zee”,
een buitenterras aangelegd, met beelden van sprookjes, vervaardigd door de beeldhouwer Tom Otterness.

Deze beelden zijn te bewonderen, aan de Boulevard van Scheveningen.

De haringeter en de huilende reus.

Haringeter en de huilende reus.

De leeuw en de muis.

De leeuw en de muis

Het tinnen soldaatje en de ballerina.

Het tinnen soldaatje en de ballerina

Het tinnen soldaatje en de ballerina 2

Het tinnen soldaatje en de ballerina 2

Moby Dick.

Moby Dick

Moby Dick 2

Moby Dick 2

Gulliver reist naar Lilliput.

Gulliver reist naar Lilliput

Gulliver reist naar Lilliput, toekijkende figuurtjes.

Gulliver reist naar Lilliput- toekijkende figuurtjes

De Koningin en het Tovervisje.

De Koningin en het Tovervisje

Koud hè?

Koud hoor!

38 gedachten over “SprookjesBeelden aan zee

  1. Van de ijssculpturen naar de bronzen beeldjes… voor ons maar een kleine stap 🙂 Ik vind deze beeldjes wel leuk en grappig 😀 Je hebt er weer een mooie serie van gemaakt, Edward!
    Lieve groetjes, Heidi

    Like

  2. dat was dus hzt laatste bericht dat ik gekregen had van een nieuwe post.Volgens mij is wordpress te groot geworden en gaat er van alles mis.Bij sommige kan ik niet meer reageren,van anderen krijg ik alle reacties dubbel of geen berichten meer en ik blijk niet de enige te zijn ,leers ik op veel blogs.Ik ben terug bij en zal proberen meer te komen kijken zonder die berichten.

    Like

  3. Wat leuk is het daar toch. Ik heb bijna dezelfde foto’s van de beelden. Gisteren heb ik ze allemaal opnieuw bewerkt, want inmiddels heb ik allerlei nieuwe manieren geleerd. En het resultaat is een stuk beter geworden. Ik was er in november 2014, leuk dat ik weer ff met je mee ben geweest.

    Like

  4. Dit heb ik in Scheveningen nog nooit gezien,dus al lang niet meer geweest .Er staan leuke kunst werken bij .er wordt wel heel wat bij gebouwd op de boulevard, Leuke serie heb je weer gemaakt Eward

    Like

  5. Mooie serie! Leuk om dit ook eens door jouw ogen/camera te zien! Zelf heb ik er ook honderden foto’s gemaakt, zoveel leuke details, al die grote maar ook piepkleine poppetjes die weer óp die grote beelden voorkomen, je blijft kijken en ontdekken.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.