Jules Deelder bij Gallery Ritsart Maassluis

Toen ik afgelopen zaterdag bij de heropening van de Monstersche sluis was,
kwam Galeriehouder Ritsert Vooijs van Gallery Ritsart, naar mij toe met de tip
om naar binnen te gaan, dan kon ik Jules Deelder fotograferen.
Toch vreselijk aardig van Ritsert!

Dichter/schrijver Jules Deelder, is ook bekend als de “Nachtburgemeester” van Rotterdam.

Hij houd zich ook wel bezig met kunst.

Jules Deelder (1)

Waaronder het maken van snelle tekeningen.

Jules Deelder (2)

In de kunstwereld is dit werk van hem zeer bekend.

Jules Deelder (4)

Jules verzamelde pennen, cocktailstampertjes, injectiespuiten, rietjes, lepeltjes, tandenborstels, speelgoed en vorkjes.
Met veel lijm, verwerkte hij al die pullen tot driedimensionale objecten.
Zelf zei hij er over:  “Je zit gewoon een beetje te klootzakken en op een gegeven moment wordt het wat”.

Jules Deelder (5)

47 gedachten over “Jules Deelder bij Gallery Ritsart Maassluis

  1. Je hebt wel mooie foto’s kunnen maken.Deze meneer is gek op kunst. De laatste foto is apart met spijkers door elkaar. Mmm… niet zo moeilijk lijkt mij om te maken. iK ken deze man niet.

    Like

  2. Bij het zien van de foto vroeg ik me gelijk af of dit de echte Jules Deelder wel is, lijkt me meer een look-a-like De echte is ALTIJD in het zwart gekleed en heeft pikzwart (geverfd) haar……………maar ik kan me vergissen natuurlijk.

    Like

  3. Zeker aardig van die galeriehouder om jou even te waarschuwen.. én fijn voor ons, want nu kunnen wij de Nachtburgemeester ook in jouw Maassluis aan het werk zien. 🙂 Moet eerlijk zeggen dat ik z’n literaire werk meer waardeer.. heb al de nodige gedichten van hem op m’n blog gehad! Maar het is in ieder geval een bijzonder originele vent.. en daar hou ik wel van. 🙂

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.