36 gedachten over “Tijdsbeeld

  1. Ik hoor mijn ouders nog zeggen: ‘in mijn jeugd mochten we dat niet’, of woorden van gelijke strekking. En zo zal het ook wel blijven, elke generatie verbaast zich over de vorige generatie.
    “Als het meisje met het blauwe haar (over)grootmoeder is, kijken de (achter)kleinkinderen met verbazing naar dat ding in haar handen. Goh, ze kunnen zich niet voorstellen dat je op zo’n scherm de hele wereld binnen handbereik had! Nee, dat is tegenwoordig toch wel héél anders, veel kleiner en véél subtieler”! 🙂 😀

    Like

  2. Ja zo ishet Edward. Toevallig zag ik vanmiddag nog eens hoeveel commotie die brave Beatles destijds veroorzaakten met hun naar huidige maatstaven heel brave kapsel.
    Blauw haar blijft voor mij toch wel iets voor carnaval hoor.😁

    Like

  3. Dat tijdsbeeld is helaas niet alleen van de jeugd…………… laatst stapte ik de wijkbus in, waar al 2 bejaarde dames zaten, allebei met hun telefoon, en amper tijd om gedag te zeggen ……………….. tja, en dat ik een papieren boek bij me had om de tijd te doden, werd maar vreemd gevonden.

    Like

  4. Prachtige beelden Edward.
    Mooi de verschillen in tijd laten zien.
    Ik denk dat het vroeger beter was, toen hadden ze nog iets met een ander op, nu zijn ze alleen maar met zichzelf bezig is mijn ervaring.
    Groetjes Irma

    Like

  5. We hebben al verschillende tijdbeelden gezien na de oorlogskinderen,hippies ,punkers ,interessant om dit contrast te zien en…wat zal het volgende zijn.

    Like

  6. Tijdsbeeld verandert en dat is logisch. Toch heb ik herinneringen over mijn jeugd die mij dierbaar zijn. Ik verwacht niet dat de hedendaagse jeugd zich later herinnert: toen ik 6 jaar was zat ik halve dagen op de I-pad van mijn ouders. En mocht dat wel zo zijn, dan is dat minder spannend dan mijn jeugdherinneringen

    Like

  7. En toch is mijn mening dat de kinderen vroeger het mooier hadden .Zal niet zeggen beter , maar wel meer kind mogen en kunnen zijn .

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.