De langste tafel Maassluis

Het was gisteren burendag, en ter gelegenheid daarvan,
werd hier in het winkelcentrum, “De langste tafel” georganiseerd.
Voor het luttele bedrag van 1 euro, kon men gezamenlijk de lunch gebruiken.
Aangezien ik er wat foto’s van wilde maken, had ik geen tijd om aan te schuiven.
Maar ik had wél een flinke grote Tupperware bak meegenomen om te vullen.

Eerst die euro betalen, en dan kreeg je een bordje.

De langste tafel (1)

Vervolgens keurig in de rij staan, terwijl je steeds meer trek kreeg,
door de heerlijke geuren van het eten.

De langste tafel (2)

Er was keus genoeg, bijvoorbeeld “Oma’s gehaktbal”

De langste tafel (7)

Je kon ook op de gezonde toer gaan.

De langste tafel (4)

Maar de gehaktballen waren toch het eerst op!

De langste tafel (6)

Nee hoor Mevrouw, deze tafel is niet gereserveerd.

De langste tafel (3)

Al met al, was het reuze gezellig.

De langste tafel (9)

Dit was geen graai in de kassa, maar de opbrengst.

De langste tafel (8)

34 gedachten over “De langste tafel Maassluis

  1. Wat een mooi initiatief was dat Edward. Volgens mij was heel Maassluis uitgelopen hè….en dan dat bedrag…één euro….daar heb je in de snoepwinkel nog bijna niets voor.

    Like

  2. Dat brengt veel volk op de been en ziet er lekker uit maar door ouder worden ,houdt ik niet meer van zulke massa volk en zeker niet om aan zo’n massa tafel te gaan eten.Maar het is zeker een goed idee mensen zo bij elkaar te brengen

    Like

  3. Ik snap de context met burendag niet helemaal. Is het de bedoeling dat je daar met je buren gaat eten ? Of zijn inwoners van dezelfde stad allemaal buren van elkaar ? Het is in ieder geval duidelijk dat de massapot er heerlijk in gaat bij de Maassluizenaren 🙂 Voor mij een reportage met een smile 🙂

    Like

  4. Onlangs was hier bij ons de langste veggietafel, dat was ook super gezellig. Bij jullie was het gelukkig binnen, bij ons was het op de markt buiten, maar nog met goed weer. Zalig die sociale initiatieven.

    Like

  5. Hopelijk is jou bordje wat je mee had , toch thuis leeggegeten.
    Wel een gezellige dag.
    Zo te zien was er animo genoeg voor om voor 1 eurootje eten te krijgen .

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.