Burgemeester van Memphis

Ten tijde van Farao Amenhotep III in het oude Egypte,
was Tjel, Burgemeester van Memphis.
Dit beeld van kalksteen, stelt zijn mummie,
in goddelijke staat voor.

Burgemeester van Memphis (1)
18e dynastie, ongeveer 1350 voor Christus.

Burgemeester van Memphis (2)

 

28 gedachten over “Burgemeester van Memphis

  1. Prachtig Ed, werkelijk schitterend om te zien.
    ik hou hier enorm van en heb er ook heel veel leeswerk van 🙂
    Prachtige foto’s.
    Lieve groetjes, Helma

    Like

  2. De cultuur en beschaving, geschiedenis van Egypte is echt wel fascinerend vind ik.
    Recent archeologisch onderzoek heeft aangetoond dat het begin van Egypte onstaan is in beneden Egypte, aan de rand van de delta en de woestijn, ongeveer 8200 jaar geleden. Daar zijn de restanten van de eerste koning graven én de eerste stenen kalenders gevonden (om de vloed van de Nijl te meten en bij te houden). Een teletijdmachine zou heel handig zijn hé ? 🙂

    Like

  3. Ik ging een bakkie doen, hè … Maar, katten waren toen ook goden, met alles wat daarbij hoorde, wilde ik even kwijt. Voor mij zijn poesjes nog steeds goddelijk en ik aanbid Mieppie. Ik heb haar nu twintig jaar en leer haar langzaam kennen, hoop dat ze nog twintig jaar bij me blijft. * Amsterdam, 3-3-2019 * http://www.friedabblog.wordpress.com * 14.25 uur … BAKKIE!!!!

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.