Paarse Buddleja

Na de witte, staat nu ook de
paarse Buddleja op mijn balkon in bloei.

Buddleja's

En daar ben ik eigenlijk best wel trots op.

Paarse Buddleja (4)

Al die honderden kleine bloemetjes, bijzonder toch?

Paarse Buddleja (3)

Het verbaasd mij dat insecten op 4 hoog,
de bloemen kunnen vinden.

Paarse Buddleja (2)

Zweefvliegjes zitten meer op de bladeren.

Zweefvlieg

De witte Buddleja, heeft ook  over aandacht niet te klagen.

Witte Buddleja

Hopelijk gaan deze stuiken,
mij volgend jaar ook weer een plezier doen.

Paarse Buddleja (1)

 

 

42 gedachten over “Paarse Buddleja

  1. Prachtig om te zien Ed.
    Mijn buddleja vorig jaar tekort afgesnoeid en nu is het maar een du dingetje.
    Die van jou is vele malen mooier!
    Straks ook allemaal vlinders op je pluimen 😀
    Lieve groetjes, Helma

    Like

  2. Mooie serie. Dat insecten op 4 hoog komen dat ervaar ik ook. Ik woon zelf op 5 hoog en ik heb ook al aardig wat verschillende insecten op het balkon gehad: nachtvlinders, hommels, zweefvliegen, wantsen, lieveheersbeestje etc.

    Like

  3. Echt super dat deze het zo goed op je balkon en ook dat er al zoveel insecten op af komen. En j er zijn veel wespensoorten en die op dat blad is echt heel mooi genomen maar welke het is dat weet ik niet. Maar alle fotografie is super.

    Like

  4. Goede morgen Edward, prachtig zo op je balkon, goed voor de vlinders en de bijen en andere insecten en natuurlijk voor jezelf om er heerlijk van te genieten. Een fijne zaterdag gewenst.

    Like

  5. Wel handig met twee buddleya’s op je terras die dan nog door de insecten gevonden worden. Komen er ook wel eens vlinders op af of is dit iets te hoog gegrepen ? Vooral de wesp op het blad vind ik sterk.

    Like

  6. Leuk dat ze het zo hoog ook goed doen in een bak.
    Foto 2 vind ik erg mooi.
    En wat heeft die zweefvlieg op de 5e foto een vreemd achterlijf!

    Like

  7. Nou.. best iets waar je trots op mag zijn hoor.. lijkt me nog niet gemakkelijk een bak struikjes daar zo mooi te krijgen.
    Hier bloeien de vlinderstruiken ook eindelijk.. de lichtpaarse.. de donkere nog niet.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.