39 gedachten over “Vuurwants

  1. Aan 1,5 meter afstand, en een mondkapje, hebben ze geen boodschap 😂🤣😂
    mooi “gevangen” Ed en ik vind deze wantsen sowieso heel erg mooi. Ze hebben zo’n lekkere opvallende kleur.
    Lieve groetjes, Helma

    Like

  2. Vuurwantsen hebben wij ook in de tuin! Het voelt als een compliment (-:
    Ik vind het fotogenieke beestjes dus ze verdienen het om door een echt fotograaf op de kiek gezet te worden. Schitterende foto’s!
    Dag Edje, lieve groet ♥

    Like

  3. Mooie en fotogenieke beestjes die in NL ook veel voor schijnen te komen. Ik zie ze echter alleen soms in zuidelijker landen. Wat hun gedrag betreft lijken het net mensen….

    Like

  4. Goede morgen Edward, ik dacht dat ik hier gister al een reactie had gegeven, maar kennelijk niet. De tekening op hun rug doet mij denken aan indiaanse totempalen of dansmaskers. Ik heb ze eigenlijk al heel lang niet gezien misschien komen ze hier ook niet erg veel voor.

    Like

  5. In mijn tuintje heb ik ook een reuze nest ontdekt. Daar zaten ze met minimum honderd wantsjes op hoopjes bijeen. Het zijn heel leuke & dankbare beestjes om te fotograferen hé.Jouw macro bijdrage waardeer ik echt, je macro’s zijn altijd van een hoge kwaliteit !

    Like

  6. ha die Edward , wat heb je deze mooie beestjes er mooi op gezet , op wandel kom ik ze wel eens tegen , maar dat is alweer ff terug

    de Poolberen zijn van een andere orde en van een zelfde schoonheid
    ik wil eens kijken op internet of ik iets over die poppetjes terug kan vinden 🙂
    mij gaat het inmiddels beter
    fijn weekend groet

    Like

  7. Hahahaa, nee die trekken zich van Corona niks aan hè! Hier op het dijkje zien de voeten van de lindebomen ook rood van die beestjes.. echt héél veel.. en het lijkt wel of er steeds meer komen. Maar ik vind het wél prachtige beestjes om te zien.

    Like

  8. Hoi Edward,
    Wat een grappige beestjes zijn dit.
    Okay een beetje ongehoorzaam maar ze zien er wel heel mooi uit.
    Hun schild heeft veel weg van een Mexicaans masker 🙂

    Fijn weekend en LG,
    Karina

    Like

  9. Hier zie je ze heel veel, met name bij de lindes, duizenden zitten er daar, onderaan en op de stam. Zelf heb ik ze inmiddels ook in voor- en achtertuin maar niet in zulke hoeveelheden hoor!
    Je hebt er mooi macro’s van gemaakt!

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.