Eitjes uit Engeland.

Toen ik in 1996 met mijn Zuster Ann op vakantie in Engeland was, heb ik daar een doosje eitjes gekocht, en die zijn nog steeds goed. Aangezien ik een verzamelaar  van (half) edelstenen en mineralen ben, vond ik deze eitjes heel bijzonder, ze zijn allemaal met de hand gemaakt. De namen heb ik zo goed en kwaad als het gaat,uit het Engels vertaald.

Genummerd

 

1 Aventurien                10 gevlekte opaliet                 18 Zwarte serpentijn

2 Bleke boter chete      11 Groene opaliet                   19 Mauve steen

3 Groenen jaspis          12 Zebra jaspis                        20 Graniet

4 Bruine verdiet           13 Rozenkwarts                       21 Zandsteen

5 Witte kalksteen        14 Suikersteen                         22 Gespikkelde opaliet

6 Rapoke steen           15 Gele ukaniet                        23 Grijze jaspis

7 Lepidoliet                16 Boter chete                          24 Zwarte kalksteen

8 Verdiet                    17 Rode jaspis                          25 Vuur opaliet

9 Bruine zandsteen             

29 gedachten over “Eitjes uit Engeland.

  1. Zo, deze vind ik helemaal mooi!! net mooie kralen, alleen zullen deze wat zwaarder zijn.

    Like

  2. Ja Ann, lach maar,maar vakantie in england is altijd druk. Ik ging vroeger ook veel voor een (lang) weekend naar england, maar was moeier als ik thuis kwam, als voor ik er heen ging. Om maar niet te spreken als je daar moet werken (rijden), want daar word zondags net zo hard gewerkt als door de weeks, en zeker in de planten.!! hier in europa (vaste land) mag je maar 10 uur rijden, en als je reken op 80 km in een uur, kom je niet veel verder dan 800 tot 825 km. Daar reed ik er 960 km per dag, en dan 2 weken en soms 3 weken aan een stuk (zondags ook rijden, of vaak met het bootje heen en weer, en dan maar 6 uurtje uit de wagen, op de boot. dat was je totale rust, eten even een biertje, slapen, otnbijt, en weer zitten in de wagen, want hij moest klaar staan om van de boot te rijden. Ja wat Edward aangaat van Engeland, is nog te zien op de foto in de duitse krant op jou blog. ;-))) Daar komt hij nooit meer overheen. whahahahaha

    Like

  3. hallo edward , wat een mooie verzameling word hebberig als ik naar de mooie edel stenen kijk fijn weekend

    Like

  4. Heb een geheim : in 1961 zijn mijn ouders naar Pompei gereisd. Ik logeerde gelukkig bii oma en opa. Maar mams was in pompei. en ik heb een stuk mozaiek steentjes van ca 10 cm2 gekregen van mams…. Kan niet. Mag niet maar is lang geleden en toen waren er nog heel weinig toeristen, Stoute mams……….. Waarde heeft het niet… Maar is wel oud heel oud….. Of nep ???????

    Like

  5. Whoehahaha Rinus, denk je nu echt dat vakantie in Engeland een rustige vakantie is? Het is enorm hard werken, aangezien ik minstens een maand in veertien dagen stop, heel veel doen en thuis pas uitrusten ;-))) Edward is er nog niet overheen.

    Like

  6. Een verzamelaar van edelstenen en mineralen ben ik niet, maar dit ziet er prachtig uit Edward. Ik neem aan dat de namen in het engels aan de binnenkant van de deksel van de doos staan.?? machtig mooi, en dat op je vakantie te vinden. Ik ben ook veel in Engeland geweest, maar alleen om hard te werken, 960 km per dag, en dat 2 tot 3 weken aan één stuk, ook de zondag doorrijden. Maar dat hield ik niet (meer) vol.Gelijk bij deze een heel fijn weekend en een prettige week.

    Like

  7. Fossielen zijn ook geweldig, ik word altijd even stil als ik een fossiel in mijn handen heb, zo goed bewaard door de eeuwen heen is toch een wonder. Mijn lievelingssteen blijft toch wel Lapis lazuli en waarom weet ik niet.

    Like

  8. De laatste tijd ben ik druk bezig om mijn verzameling opnieuw te fotograferen. Ik had dat al eens gedaan,maar daarna heb ik wat betere lenzen aangeschaft, zodat de opnamen nu toch wel mooier (vind ik zelf) worden. Het is wel een hele klus qua belichting,want je moet erg uitkijken voor reflectie, alles glanst en glinsterd. Binnekort zal ik wat opnamen plaatsen.

    Like

  9. Mooi he hoeveel soorten (half)edelstenen en mineralen er bestaan. Ook de fossielen die Ange Art noemt zijn zo boeiend. Verleden versteend.Je hebt een mooi doosje zo, ben er maar zuinig op. Zoiets moois is hier niet meer veilig, daar gaan de haarballen mee aan de haal.Geniet van het weekend, liefs, San

    Like

  10. Wat een mooie verzameling is dit Edward .Ik wens je een heel fijn weekendLiefs Elisabeth

    Like

  11. Zou leuk zijn Rita als er Tanzaniet bij zou zitten, jouw steen! Ben nu bezig met een ketting van agaath, ook erg mooie steen. Paarse parels ertussen en paars swarovski.Ben op de paars toer. Ik hou ook erg van Amethyst.

    Like

  12. Een hele mooie verzameling stenen, ook erg kleurrijk ! Lijkt me lastig om al die namen uit je hoofd te kennen !

    Like

  13. hou erg van edelstenenhier vlak bij is ook zo winkeltje daarkan e steentjes kopen en word er op je getest eens in de zoveel tijd ga ik er heen om nieuwe te kopen want mijn helpt het wel heb ook eens een op een markt gekocht maar daar werd ik heel onrustig van heb hem aan de aarde terug gegeven doe ik altijd al de steen uitgewerkt is leg ik hem in de tuin daar ligt al aardig wat dus ik geef het weer terug heb er ook een stel zo als rozenkwats en bergkrislal boven bij mijn bed liggen deze steejes zijn echt prachtig wens je vast een goed weekend toe krijg geen updats dus ga maar gewoon even langs

    Like

  14. @Ilona: Deze eitjes zijn oorspronkelijk 2 1/2 centimeter groot, dus zou het best kunnen dat jij ook zo’n doosje hebt.

    Like

  15. @Murwari: Tanzaniet heb ik niet in mijn verzameling, het lijkt volgens mij een beetje op Celestin.

    Like

  16. Ik vind die rozenkwarts erg mooi!!! Wist niet dat er ook stenen zijn van halfedelsteen. Leuk zo’n verzameling.Die Aventurien is ook prachtig!Fijn weekend!groetjessssss NIcky

    Like

  17. Weet je wat, Edward???? Ik heb ook zo’n doos. Ik ben een verwoed verzamelaar van halfedelsteen-eieren geweest. Ben er bewust mee gestopt want het werden er te veel. Klopt het dat deze ± 2 cm hoog zijn? Dan heb ik dezelfde. Als de jouwe zo groot zijn als ze zijn afgebeeld, dan ben jij een bofkont! Mooi hè, halfedelstenen? Liefs, I ♥

    Like

  18. Wat prachtig Edward, ik heb het met een klein beetje afgunst bekeken ;-)). Mooie verzameling eitjes!Fijne dag, hier grauw en grijs niks aan.Liefs, Belia.

    Like

  19. Prachtig Edward edelstenen zijn erg mooi .Zelf heb ik er ook enn par ,maar niet zo mooi als jou eitjes

    Like

  20. Mooi zeg, en die bederven niet !Zelf ben ik ook gek op (half)edelstenen en ook mooie fossielen. Heb een rek op de toilet hangen met mijn verzameling.Nergens anders plaats, haha.Af en toe koop ik wel eens een steentje of ik krijg er een.Ik weet nog dat ik met een vriendin op een stenebeurs was, en ze zei : kijk toch hoe de aarde geplunderd wordt.Heb ik een kleine meteoriet gekocht : kijk eens zei ik, deze is uit de hemel komen vallen !

    Like

  21. De hint heb ik begrepen, en wordt er meteen hebberig van…hihi. Oh,oh,oh….wat krijgen wij het druk!!!!Een dikke kus terug van je broertje.

    Like

  22. WOW, wat leuk om die weer te zien broertje ik weet nog best dat je watertandend voor een winkel stond die toen dicht was ;-))) We moeten er nodig weer heen, al hebben ze in Nederland ook genoeg van dit soort winkels, in Groningen zit ook een winkel met héél veel mooie stenen aan de Grote Markt! Hint, hint, hint!Dikke kus.

    Like

Reacties zijn gesloten.