Kuiforopendola

De Kuiforopendola is een zangvogel, die voorkomt in de regenwouden 
in het noorden en midden van Zuid-Amerika.

Deze vogels maken een vette substantie aan in een stuitklier,
waarmee ze hun veren onderhouden, en waterafstotend maken.

 

Kuiforopendola

 

2

36 gedachten over “Kuiforopendola

  1. Een bijzonder vogel met echt hemelsblauwe ogen.
    Heb jij ook van die mooie ogen Edward *gniffel* ….. grapje hoor 😉
    Geniet van het mooie weer.

    Like

  2. Heel even dacht ik dat deze vogel een zijn krachten gegroeide spreeuw was, maar zie dat maar als een tijdelijke bewustzijnsvernauwing (-;
    Ik vind het een mooi beestje!
    Llieve groet

    Like

  3. Mooi gedaan. Meestal valt het nog lang niet mee ook al leven ze in gevangschap. Je zit altijd wel iets waar je last van hebt. Glas,gaas te donker , moeilijke achtergrond. Dus van mij krijgt je een tien.

    Like

  4. wat een apart beestje ik ga voor foto 1 omdat daar kleuren van de veren goed uitkomen.

    Like

  5. Ha een naam waar ik nog nooit van gehoord had…maar een mooie vogel is het wel en lijkt wel een gekleurd glanzende verenpracht…groetjes

    Like

  6. Heel mooie scherpe foto’s van deze aparte vogel broer, handig zo’n klier om de veren te onderhouden en waterafstotend te houden, maar de fel blauwe ogen vallen toch het meest op. Een heel dikke kus van je zus Ann.

    Like

Reacties zijn gesloten.