43 gedachten over “Vroege bloesem.

  1. Deze bloesem bloeit vaak ook al eerder Edward. Ik heb deze al in december in de bloei 😉
    Vaak dacht ik dan dat de boom het niet zou overleven als er dan weer vorst zou komen maar inmiddels weet ik beter.
    Het is wel heerlijk om nu weer de bloesems te zien. Geeft toch een beetje zo’n heerlijk voorjaars gevoel 😀
    Lieve groetjes, Helma

    Like

  2. Prunus subhirtella ‘Autumnalis’ . Vaak begint hij al in november te bloeien, en dat kan tot maart/april doorgaan,behalve als het vriest. Dan kun je wel wat takken afknippen en op een vaas zetten. Dan gaan ze bloeien. Buiten gaat de bloei door wanneer het niet meer vriest. (Heb er zelf een in de tuin.)

    Like

  3. Vrijdagmiddag zagen mijn dochter en ik een vlinder. Een vlinder! We begrepen er niets van en hopen maar dat-ie een veilig plekje tegen de kou heeft kunnen vinden.
    Bloesem ontroert me altijd. Dat zoiets teers de winter kan overleven…Je foto geeft me hoop, precies wat ik nodig heb.
    Lieve groet.

    Like

  4. Pracht foto van deze winterbloeier. De hazelaar staat ook in bloei. Zomaar een cadeautje van de winter die u weer op de terugweg is van zijn vakantie.:-)

    Like

  5. Schitterend wat een foto van die heerlijke hardloper ! Ik loop niet meer zo hard maar ik kan ook niet wachten op het voorjaar Edward. fijne zondag voor jou ga nog maar eens zoeken prachtig !!

    Like

  6. Het is de bloesem van een winterbloeier de Prunus Edward.Die bloeit normaal na half februari maar is er toch wel wat vroeger bij dan verlecen jaar.Der hamamelis ook een winterbloeier en de winterjasmijn staan nu ook in bloei.

    Like

  7. Zo heb ik me ook al verbaasd over eenden in de gracht die elkaar aan het verkrachten waren. Het lijkt wel of de natuur het voorjaar in de kop heeft. En dat met nog een winterse staart in de aantocht. Deze bloesem staat er in ieder geval mooi op Edward

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.