Druifhyacint.   31 comments

De in de 16e eeuw in Nederland ingevoerde blauwe druifhyacint ( blauwe druifje)
kennen we natuurlijk allemaal wel.
Oorspronkelijk komen ze uit het Middellandse Zeegebied en Klein-Azië.
Deze “voorjaarsboden” komen veelvuldig voor in tuinen en parken.

Blauwe druifjes

De witte variant….Muscari botryoides ‘Album’, is veel minder vaak in tuinen te bewonderen.

Witte druifjes

Posted 9 februari 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

31 responses to “Druifhyacint.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hallo Edward,
    ich mag diese Muscari sehr. Ein überaus beeindruckendes Bild sah ich einmal auf Keukenhof, da wurde mit diesen schönen Frühjahrsblühern ein Flusslauf dargestellt. Es sah fantastisch aus!
    Alles Liebe
    Heidi

  2. ohhh heten ze zo??? wist ik niet, dank je wel 😉

  3. Een mens wordt daar vrolijk van en terwijl ik naar de besneeuwde daken kijk, krijg ik hier toch een verlangend lentegevoel van.

  4. Je herinnerd mij er aan dat ik weer vergeten ben om ze te poten. Jammer want ze zijn orachtig.

  5. foto 2

  6. Ja, de blauwe druifjes zijn heel wat bekender dan de witte.
    Mooie foto`s van deze 2 soorten

  7. ohhh edward die witjes, die vind ik zó mooi,
    maar ze zijn gevoeliger dan de blauwe, want ik mijn tuin worden het er steeds minder,
    ze staan binnen zeker bij jou?
    mooie opnames edward

  8. Het zijn miniatuur kunstwerkjes die ook kortelings zullen verschijn.Knap resultaat Edward

  9. Ik vind ze wel mooi als ze bloeien maar dat heb ik met alle bloembollen daarna alles afsnijden zo’n gedoe in de tuin.

  10. Heel mooi, Edward!
    Ook de witte soort vind mooi…
    Lieve geniet-groetjes van Anna

  11. Heb jij soms ook een fotostudio Edward ? 🙂 Vindt het wit op wit van de druifhyacint op foto twee erg mooi

  12. Twee prachtige varianten en inderdaad, de blauwe kom je meer tegen.
    De witte vind ik trouwens ook heel erg mooi hoor,
    Mooie en scherpe foto’s Ed.
    Liefs, Helma

  13. Lentebodes !
    Lie(f)s.

  14. die witte had ik nog niet gezien Edward..
    prachtige foto’s

    groeten

  15. Mooi op de foto gezet, doe mij de paarse maar ;-))
    Groetjes Tinie

  16. De lente speelt nog even met de winter Edward, maar hij komt schoorvoetend naderbij
    Groetje

  17. Really beautiful, Edward! I especially love the white ones!

  18. Mooi… binnenkort kunnen we ze weer bewonderen Edward.
    De witte zijn prachtig !

  19. Zoals de meesten, ken ik de blauwe druifjes, maar de witte heb ik hier nog nergens gezien, noch elders… Fijn dat jij er ons mee in kennis brengt Edward 🙂

    Heidi Dendoncker
  20. Prachtige bloempjes zowel in blauw als in wit, de blauwe zie je vaak, de witte heel wat minder, maar daar hebben we de Kruidhof voor 😉 Een heel dikke kus van je zus Ann.

  21. Mooi de druifjes, alleen wist ik niet dat ze er ook in wit waren.

  22. die heb ik ook in de tuin,alleen blauwe maar witte zijn ook mooi!

  23. Ja Edward die komen n onze tuin ook voor mooie bloempjes he Grts

  24. Vind je het heel erg als ik zeg dat ik ze eruit trek als ik ze zie…
    Net als onkruid…op de een of andere manier wil ik ze uit de tuin hebben. 😉
    Die witte zou ik misschien wel laten staan 🙂
    Groetjes

  25. Prachtig. In onze ‘nieuwe’ tuin staat nog niets, maar komend najaar ga ik heerlijk veel bollen planten! Tot dan maar even kijken naar deze foto’s 🙂

  26. Heerlijke voorjaars bodes Edward mooie foto.s Het gaat echt gebeuren he ik kan niet wachten !

  27. Ik heb beiden maar de witte doet het veel minder goed.

  28. Prachtig deze blauwe en witte druifjes. Wij hebben ook in huis staan. Ik vind heel gezellig in huis te zien.

  29. Ja, die ken ik helemaal niet….zeker ook mooi 😊

Geef een reactie

