Visdief   29 comments

De Visdief is een kleine soort stern, die tot 35 centimeter groot kan worden.

Begin 20e eeuw was het mode dat de Dames veertjes van sterntjes op hun hoed droegen,
ze zijn in die tijd dan ook massaal afgeschoten.

De soort is in 2004 als kwetsbaar op de Nederlandse en Vlaamse Rode lijst gezet,
maar staat als  “niet bedreigd” op de internationale Rode Lijst.

Visdief

Posted 8 juli 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

29 responses to “Visdief

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie foto van deze stern, Edward! Ze zouden wel beter de aanlegpaaltjes wit schilderen, dan valt het minder op dat ze… 😀 😉
    Fijne avondgroetjes, Heidi

  2. Hoi Edward,
    het visdiefje is ook echt een heel leuk meeuwtje 🙂
    Vooral dat leuke zwarte punkkapseltje (wat hij bij tijd en wijle opzet) is geweldig om te zien.
    Aan de paal te zien is het een beetje zijn vaste stekkie 😉
    Lieve groetjes van mij, Helma

  3. Altijd boeiend om naar te kijken deze vogels, en jouw foto is ook heel boeiend en mooi.

  4. Wat mij betreft mogen ze op die internationale lijst…. ik zie ze zo goed als nooit….. jij wel, mazzelkont.

  5. Zo te zien staat ie al een tijdje op de bolder!
    Precies op het goede moment je klikvinger gebruikt Edward! Heel mooi!

  6. Prachtige moment-opname Edward!

  7. Hij is geweldig zo mooi op de foto gezet. Een hele fijne week Groetjes

  8. Wat een leuke foto, Edward!
    Lieve weekend groetjes van Anna 🤗

  9. Gelukkig dat ze niet meer dienen voor de hoedjes Edward. Al zou het grote mode worden mij zou je er niet mee zien lopen.

  10. Wat een schitterende foto Edward!

  11. een prachtige foto van deze visdief Edward..

    aan de waterkant, zie ik hem regelmatig

    groeten

  12. Je visdief heb je mooi gefotograeerd Edward.

  13. Wunderschönes Foto! 😀 LG von Jule und ihren Dosenöffnern.

  14. Een prachtige foto!

  15. Perfect timing in this photo!

  16. Hele mooie vogels vind ik het 😀

  17. Schitterende foto weer, Edward !
    Lie(f)s.

  18. wel mooie veertjes voor een dief 🙂

  19. Gelukkig zijn die hoedjes met vere verleden tijd. Je hebt hem mooi gevangen, Edward.

  20. Een prachtige foto broertje, de tijd dat dames veertjes op hun hoeden droegen inclusief je eigen moeder weet ik nog best, maar rijke dames hadden struisvogelveren, overigens nooit geweten dat ze die arme vogeltjes afschoten. Een heel dikke kus van je zus Ann.

  21. Ik denk dat hij hier het verkeetde visje heeft gevangen…wel mooi gespot.

  22. Mooie foto wist niet dat het zo slecht met hem ging.

  23. Meeuwen kunnen inderdaad visdief zijn. Prachtig veertjes hebben meeuwen. Toch zie ik nog veel hoeden meeuwen aan de strand. KOmen lekker visjes op af. Vooral vis tentjes komen ook op af. Mooie foto.

  24. Gelukkig worden er niet meer zoveel hoeden gedragen 😉
    Prachtfoto van een moment

  25. Ik denk dat hij, net als zijn duizenden voorgangers op het punt staat zijn behoefte te doen Edward 🙂 erg mooi gefotografeerd in de lege omgeving

  26. hij is helemaal toon in toon gaan zitten. Spreek jij dat van te voren af?

  27. goed dat het gedaan is met die veertjes op de hoeden.Kersen deden ze er ook op ,dat mogen ze nog van mij.Mooie foto !

  28. Heel mooi Edward ! Dan is het toch wel weer handig dat er tegewoordig allerlei nep bontjes en veertjes zijn voor al die gekkigheid he .

  29. Heel mooie opname Edward zacht van kleur en toch tekenend !! Grts

Geef een reactie

