Bloedrode zon Rijnmondgebied   43 comments

Vanmorgen was er in het Rijnmondgebied, een bijzondere zon te zien.
Door Saharastof, en as van de bosbranden in Portugal en Spanje,
en mede door de sluierbewolking, was de zon rood gekleurd als bij zonsondergang.

Bloedrode zon

Posted 17 oktober 2017 by Edward McDunn in Mijn fotoblogs

43 responses to “Bloedrode zon Rijnmondgebied

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dit was een bijzonder fenomeen van de rode zon, die jij zo mooi hebt kunnen vastleggen op de gevoelige plaat, prachtig Edward! Ik heb er ook foto’s van gemaakt maar bij ons (zag je) en op mijn foto’s zie je slechts een rood-oranje kring rond de zon.
    Lieve genietgroetjes, Heidi

  2. Goeie morgen Edje,
    deze prachtige zon was door het hele land te zien. Bij ons helaas niet zo mooi fel gekleurd als bij jou.
    Ik zag hem tijdens mijn werk. Ik ben echt blij dat ik hem hier even in vol ornaat kan bewonderen 🙂
    Lieve groetjes, Helma

  3. Woooow !! Hier in Dilbeek zagen we een heel flauwe rode schijn rond de zon. Jouw foto mag zo aan de muur !

  4. Mijn nichtje van 5 was helemaal verrukt over de roze zon!

  5. Ja, was bijzonder hé. De hele dag kon je gewoon zonder verblind te worden in de zon kijken.

  6. Het is net een toverbol als je haar zo ziet. Ja, want de zon is een meisje (-:
    Ken je dat versje van Toon Hermans:
    “We kijken met miljoenen naar een bal in ’t stadion
    maar morgen kijkt geen hond naar het opgaan van de zon.”
    Wat een bloedmooie foto, Edje!
    Lieve groet ♥

  7. Je blijft wel heel goed bij de actualiteit. Mooie foto.

    Groetjes,
    Filip

  8. Nou ja, alles is al gezegd dus ik zeg. Fantastisch!

  9. Hier was de zon oranje met een rode ring er omheen. Pracht foto Edward
    Groetje, Ria

  10. Wow! Was für ein großartiges Himmelsspektakel!

  11. heb het niet gefotografeerd maar er wel over gelezen en ook zelf gezien natuurlijk…. zo zie maar dat onze wereld eigenlijk geen afstanden kent.

  12. De reden waarom hij zo kleurt is niet leuk.vooral de (aangestoken) bosbranden met veel leed tot gevolg. De foto is echter uniek

  13. Heeel mooi Edward! Ik heb ook de hele dag omhoog lopen kijken,maar had mijn camera niet bij mij! 😦

  14. Stunning! I saw the “red ball” also in Hannover. Thanks for showing Edward!

  15. Prachtig rode zon om te zien. Wat mooi deze foto Edward. Bijzonder om te zien. Dit komt haast nooit voor. Bij jou is heel goed gelukt.

  16. Mooi maar hier geen zon gezien vandaag..spijtig

  17. bij ons was het niet anders Edward

    knappe foto

    groeten

  18. Prachtig!

  19. Nog nooit zoiets gezien. Mooi.

    Groetjes,
    Filip

  20. Hij was hier wat minder rood minder verzadigd zeg maar, maar wel apart zo zie je de zon niet vaak tenminste niet overdag

  21. Ook hier was vandaag een dergelijke zon te zien. Je kon er zelfs tegenin kijken. Komt niet vaak voor

  22. Natuurkunst, Edward…
    Lie(f)s.

  23. Wat een juweel Edward!

  24. Dat is wel een heel mooi plaatje en dat met al die ellende pfftt
    Goed gezien

  25. Heel bijzonder en prachtig op de foto gezet broertje, de oorzaak is natuurlijk niet zo goed, maar de zon redt het wel. Een heel dikke kus van je zus Ann.

  26. Hier is hij nog steeds te zien maar niet zo fel als op je foto.

  27. Hij i s fantastisch om te zien maar de reden waarom wel weer droevig hé edward …

  28. Deze is werkelijk prachtig. Hier was hij ook oranje, minder fel, maar op de foto zie je alleen wat oranje gloed om een gele bol 🙂

  29. Echt heel erg speciaal! Ik zag hem ook vanmorgen. Maar zo mooi op de foto lukt mij niet. Dank je wel 🙂

  30. Heel erg bijzonder (mooi)!

  31. Wow, das sieht ja fantastisch aus. Bei uns waren nur dichte graue Wolken am Himmel. Erst gegen Mittag kam die Sonne durch.

  32. Prachtig dan heb jij geboft hier was hij vies bruin geel en het is hier nog smerig Edward.

  33. Fantastic photo!!!

  34. Wat apart …

  35. raar die zon ,hier was er een oranje rand rond.Je hebt met fenomeen mooi in beeld gebracht!

  36. Klopt Edward…hier was de zon ook zo te zien…alleen had ik geen tijd om foto`s te maken…moest naar het ziekenhuis om foto`s ” te laten”maken.
    Vond het wel jammer als ik nu jou resultaat zie….groetjes.Leo.

  37. Hoe magisch!

  38. Da’ s echt heel bijzonder! Hier vanochtend bewolkt, dus geen (rode) zon te zien! 😦

  39. Bijzondere foto en zon.

  40. Knappe zon.

Geef een reactie

