Bloedrode zon Rijnmondgebied

Vanmorgen was er in het Rijnmondgebied, een bijzondere zon te zien.
Door Saharastof, en as van de bosbranden in Portugal en Spanje,
en mede door de sluierbewolking, was de zon rood gekleurd als bij zonsondergang.

Bloedrode zon

43 gedachten over “Bloedrode zon Rijnmondgebied

  1. Dit was een bijzonder fenomeen van de rode zon, die jij zo mooi hebt kunnen vastleggen op de gevoelige plaat, prachtig Edward! Ik heb er ook foto’s van gemaakt maar bij ons (zag je) en op mijn foto’s zie je slechts een rood-oranje kring rond de zon.
    Lieve genietgroetjes, Heidi

    Like

  2. Goeie morgen Edje,
    deze prachtige zon was door het hele land te zien. Bij ons helaas niet zo mooi fel gekleurd als bij jou.
    Ik zag hem tijdens mijn werk. Ik ben echt blij dat ik hem hier even in vol ornaat kan bewonderen 🙂
    Lieve groetjes, Helma

    Like

  3. Het is net een toverbol als je haar zo ziet. Ja, want de zon is een meisje (-:
    Ken je dat versje van Toon Hermans:
    “We kijken met miljoenen naar een bal in ’t stadion
    maar morgen kijkt geen hond naar het opgaan van de zon.”
    Wat een bloedmooie foto, Edje!
    Lieve groet ♥

    Like

  4. Klopt Edward…hier was de zon ook zo te zien…alleen had ik geen tijd om foto`s te maken…moest naar het ziekenhuis om foto`s ” te laten”maken.
    Vond het wel jammer als ik nu jou resultaat zie….groetjes.Leo.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.