Lepelaar

Ik was enigszins verbaasd om een lepelaar in de Nieuwe Waterweg
bij Hoek van Holland aan te treffen, ik wist niet dat ze daar voorkwamen.
Het was tevens de eerste keer, dat ik er eentje in de vrije natuur kon fotograferen.

Lepelaar

41 gedachten over “Lepelaar

  1. Kijk…… als er een schaap over de dam is dan volgen er meer hihi…
    Leuk dat je een lepelaar in de vrije natuur tegenkwam Ed. Hier is dat normaal bij jou een verrassing.
    Hele mooie foto heb je ervan gemaakt.
    Lieve groetjes, Helma

    Like

  2. Een prachtige en excentrieke steltloper! Maar wat zou die vangen met zo’n bek/snavel, vraag ik me af? Jij hebt deze alvast mooi weten te vangen met jouw camera, Edward! Prachtig!
    Fijne avondgroetjes, Heidi

    Like

  3. Edward, wat een superfoto! Van zo dichtbij heb ik nog nooit een lepelaar gezien. De afgelopen jaren zien we ze regelmatig in de polder maar altijd van grote afstand. Echt een beauty van een beest.
    Lieve groet ♥

    Like

  4. Wat een prachtig geslaagde foto Edward.Bij ons zie je ze nooit maar ik heb op mijn wandeling in de Weerribben in Nederland een jaartje terug een hele grote groep kunnen aanschouwen en fotograferen.

    Like

  5. Wat een verrassing broertje, jouw dag kon niet meer stuk toen je zag dat je een prachtige foto had geschoten van de lepelaar, het zijn ook geweldig mooie vogels en hier niet te zien. Een heel dikke kus van je zus Ann.

    Like

  6. in het gouden licht heb je je eerste gevangen, zó mooi edward,
    kom maar een keer naar de peel, dan neem ik je mee naar een plekje waar er zitten:-) lijkt me gezellig,
    OT verstandig dat je geen huisdier meer neemt waar je achteraan moet… ( duimpje opsteek)

    Like

  7. Die zal wel van Voorne komen 🙂
    Daar zijn een paar kolonies.
    Maar je ziet in ons havengebied steeds meer mooie en vreemde kostgangers…toch een heel goed teken !!
    Maar hele mooie foto, zo dichtbij zag ik ze ook nog niet, bofkont !!

    Like

  8. Ze komen steeds vaker voor, ik zag er een paar weken geleden een in de polder en vorige week twee langs de IJssel was ook mijn eerste keer dat ik ze op de foto kon zetten. Mooie vogels……

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.